CCC podtrzymuje cele finansowe na 2013 mimo słabego I kwartału - wiceprezes (aktl.)
...
09.05.2013 | aktual.: 09.05.2013 15:23
Dochodzą wypowiedzi wiceprezesa Nowjalisa o planach ekspansji na rynkach zagranicznych. #
09.05. Warszawa (PAP) - Pomimo słabych wyników w pierwszym kwartale i wysokiej straty netto, CCC podtrzymuje plany zwiększenia w tym roku zysku netto o 40 proc. i przychodów o około 30 proc. - poinformował wiceprezes CCC Piotr Nowjalis. Dodał, że w sierpniu spółka może poinformować o wejściu na nowy rynek w Europie Zachodniej.
"Jeżeli w maju i czerwcu dynamika przychodów wyniesie po 40 proc., to oznaczać będzie, że odrobimy niezrealizowaną sprzedaż z pierwszego kwartału. Jest na to szansa, potrzebujemy jedynie normalnej, wiosennej aury" - powiedział na czwartkowej konferencji prasowej Nowjalis.
Pytany, czy w całym roku jest szansa na poprawę wyniku netto o 40 proc. i osiągnięcie 1,7 mld zł przychodów, tak jak wcześniej spółka zapowiadała, Nowjalis odpowiedział:
"Nie wycofujemy się z tego. Myślę, że obecnie wyszliśmy już na plus, a po kwietniu byliśmy blisko breakeven point. W przypadku przychodów możliwy jest około 30-proc. wzrost w całym roku" - poinformował Nowjalis.
Dodał, że sprzedaż porównywalna w sklepach CCC powinna wyjść na lekki plus do końca I półrocza.
Wiceprezes CCC poinformował również, że spółka nie wycofuje się z planów przedstawionych w strategii na lata 2013-2015. W każdym roku jej obowiązywania zakłada rentowność operacyjną na poziomie 15-16 proc. oraz rentowność netto na poziomie 10-13 proc.
W 2013 roku przyrost netto powierzchni handlowej ma wynieść 60 tys. metrów kwadratowych bez uwzględnienia nowych rynków, na które ekspansję zaplanowano w tym roku. Do końca 2015 roku spółka chce zwiększyć powierzchnię handlową o 150 tys. metrów kwadratowych, jednak plany te również nie uwzględniają rozwoju na nowych rynkach.
CCC rozpocznie w tym roku ekspansję w Austrii, Słowenii, Chorwacji i Turcji. Nowjalis podał, że w sierpniu CCC poinformuje także o wejściu na nowy rynek w Europie Zachodniej.
"Na razie mamy zapewnione cztery lokalizacje w Austrii, trzy w Słowenii, siedem w Chorwacji i jedną w Turcji, ale cały czas prowadzimy rozmowy o kolejnych punktach. Duże nadzieje wiążemy z Turcją, gdzie jeszcze przed sezonem jesień-zima chcemy mieć otwartych kilka sklepów. Turcja to duży rynek, który szybko się rozwija, ma dobre wskaźniki demograficzne i społeczeństwo nastawione na konsumpcję. Ponadto rynek galerii i centrów handlowych czeka tam w najbliższych latach duży wzrost" - skomentował wiceprezes.
"W tym roku chcemy otworzyć jeszcze jedną spółkę na rynku zachodnioeuropejskim. W sierpniu powinniśmy zdradzić, jaki to będzie rynek" - dodał.
Nowjalis poinformował, że w tym roku CCC chce przygotować struktury organizacyjne na nowych rynkach, by w roku przyszłym przeprowadzić większą ekspansję.
"2014 r. będzie rokiem największej ekspansji w historii spółki, jeśli chodzi o nowe rynki" - dodał.
Wiceprezes poinformował, że wydatki inwestycyjne spółki w tym roku wyniosą łącznie ok. 50 mln zł i obejmą tylko otwarcia nowych sklepów. Przypomniał, że w zeszłym roku CCC wydało na inwestycje ok. 38 mln zł.
W I kwartale 2013 r. CCC zanotowało 39,7 mln zł straty netto, 33,9 mln zł straty operacyjnej oraz 222 mln zł przychodów. Był to najsłabszy w historii kwartał spółki, jeśli chodzi o dynamikę przychodów i wyniki finansowe. Jak skomentował Nowjalis, główną przyczyną słabszych wyników była przedłużająca się zima. (PAP)
jow/ ana/