CDRL oczekuje ok. 10‑proc. wzrostu przychodów i zysku w 2015 r.

Warszawa, 20.11.2014 (ISBnews) - CDRL - właściciel marki Coccodrillo - chce w przyszłym roku zwiększyć przychody i zysk netto o ok. 10% w porównaniu z całorocznym wynikiem za bieżący rok, poinformował wiceprezes Tomasz Przybyła. Spółka chce osiągnąć marżę brutto na poziomie 58-59% w całym 2014 r. i chce go utrzymać także w przyszłym roku.

"Zakładamy stabilny wzrost rzędu 10% rok do roku. Nastawiamy się na otwieranie nowych sklepów w Polsce, poszukujemy lokalizacji w działających centrach handlowych. Będziemy też rozwijać się za granicą. Zakładamy, że stabilnie o 10% będą w przyszłym roku rosły i przychody, i zyski" - powiedział Przybyła na spotkaniu z dziennikarzami.

"Na przełomie listopada i grudnia przymierzamy się do wewnętrznych prognoz, ale nie będziemy publikować prognoz na 2015 rok" - podkreślił.

Wiceprezes poinformował, że na wyniki spółki w przyszłym roku, podobnie jak w bieżącym, będzie wpływać kurs dolara.

"Wyniki za trzy kwartały były przy kursie 3,31, obecnie mamy 3,36, więc minimalne różnice kursowe w IV kwartale dojdą i zobaczymy, czy dolar pójdzie w kierunku 3,5-3,6. Jeśli będzie się osłabiał, to będzie z korzyścią dla nas" - podkreślił.
Dodał, że spółka zabezpiecza do 50% wartości zamówień dzięki instrumentom rynku kapitałowego." W tej chwili część zamówień wiosennych mamy zabezpieczonych, a jeśli chodzi o jesień obserwujemy kurs" - powiedział.

Przybyła poinformował, że prognozy wyników na 2014 zostaną zrealizowane bez problemów, a na poziomie zysków mogą być lekko przekroczone ze względu na poprawę rentowności.

"Jesteśmy spokojni, jeśli chodzi o prognozę na 2014 rok i myślę, że nie będzie problemów z jej realizacją. Zakładamy, że prognozę przychodów możemy zrealizować w 98-99%, ale na poziomie zysku netto i EBITDA - ze względu na poprawę rentowności - uda nam się nieco przekroczyć" - podkreślił Przybyła.

Prognoza CDRL na 2014 rok zakłada przychody wysokości 159,4 mln zł, zysk EBITDA wysokości 18,45 mln zł oraz zysk netto wysokości 10,87 mln zł.

Po trzech kwartałach 2014 r. zysk netto CDRL wyniósł 9,88 mln zł, zysk EBITDA 15,79 mln zł, przy przychodach wysokości 117,75 mln zł.

"Trzy kwartały tego roku są znacznie lepsze w skali roku. To związane jest z optymalizacjami, renegocjacja umów z centrami handlowymi - koszty dzierżaw są niższe, wyszliśmy z nierentownych lokalizacji. Powoli odbudowujemy stany magazynowe i to jest już widoczne na koniec III kw." - tłumaczył wiceprezes.

Spółka oczekuje, że w IV kwartale tego roku podniesie marżę brutto na sprzedaży do poziomu ok. 59% i utrzyma poziom marży w przedziale 58-59% w całym 2015 roku.

"Spodziewamy się, że marża brutto wzrośnie nam do ok 59% w IV kwartale i w całym roku powinna się mieścić w przedziale 58-59%. To jest nasz docelowy poziom. Nie chcielibyśmy, by była wyższa, bo może okazać się, że ceny naszych produktów są za wysokie" - zaznaczył.

Przybyła powtórzył, że jeśli wyniki spółki za 2015 rok będą dobre, to zarząd rozważy wypłatę dywidendy, nie podał jednak szczegółów.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Zdobyła wiodącą pozycję na rynku polskim oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, a także działa w krajach poza Unią Europejską. Sklepy Coccodrillo znajdują się na czterech kontynentach, m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach czy Brazylii. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w październiku 2014 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.