CEDC i Belvedere chcą sprzedawać wódkę w Azji
Central European Distribution Corporation, czołowy producent i dystrybutor wódki w Polsce, chce wprowadzić swoje produkty na rynki azjatyckie. Podobne plany ma Belvedere.
Od około pięciu lat w Chinach sprzedawana jest już polska wódka Wyborowa, należąca do koncernu Pernod Ricard.
- Wyborowa jest drugą po Absolucie wódką importową na rynku chińskim. Tempo w jakim rośnie jej sprzedaż nie jest już tak szybkie, jak było tuż po debiucie, ale nadal jest dwucyfrowe - mówi Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowej.
Firma badawcza Euromonitor International podaje, że sprzedaż wyrobów spirytusowych w Chinach zwiększy się w tym roku o 14 proc., do 27,6 mld dol. W 2011 r. wartość rynku mocnych alkoholi ma sięgnąć na rynku chińskim 36,8 mld dol.
Nie tylko Wyborowa chce podbić chiński rybek. Plany, aby tam zaistnieć ma także polsko — francuska grupa Belvedere. Krzysztof Tryliński, jej współwłaściciel i dyrektor generalny zapowiedział, że w ciągu trzech sprzedaż wódki Sobieski w Indiach ma wynieść kilkadziesiąt milionów butelek. Tyle samo swojej flagowej marki Belvedere chciałoby sprzedawać także w Chinach. Firma zrealizuje swoje plany, jeżeli 10 listopada sąd francuski zaakceptuje jej plan naprawczy.
Producenci wódki z Polski są obecni także w mniejszych krajach Azji. W ciągu ostatniego roku CEDC podwoiło sprzedaż absolwenta w Japonii. Natomiast latem tego roku do Laosu i Kambodży trafiły pierwsze partie produkowanej przez tę firmę Żubrówki. CEDC chce też zaistnieć na największym w Azji rynku chińskim.
Handel-Net.pl