Trwa ładowanie...
dhhnv18

Cel 30 mln zł zysku Sygnity w 2012 r. ambitny, ale osiągalny (opis)

15.02. Warszawa (PAP) - W ocenie prezesa Sygnity Norberta Biedrzyckiego, cel jakim jest osiągnięcie w 2012 r. 30 mln zł zysku netto, który wynika z założeń do programu...

dhhnv18
dhhnv18

15.02. Warszawa (PAP) - W ocenie prezesa Sygnity Norberta Biedrzyckiego, cel jakim jest osiągnięcie w 2012 r. 30 mln zł zysku netto, który wynika z założeń do programu motywacyjnego jest ambitny, ale osiągalny. Spółka w 2012 r. planuje m.in.. dalsze prace nad optymalizacją kosztów oraz zwiększenie sprzedaży produktów wysokomarżowych.

"Cel jest ambitny, ale będziemy starali się go zrealizować. Choć jest ambitny, to uważam, że jest możliwy do osiągnięcia" - powiedział Biedrzycki na konferencji prasowej.

Program menadżerski Sygnity na lata 2011-2013 zakłada osiągnięcie przez grupę co najmniej, 30 mln zł zysku netto w 2012 r. oraz 37-57 mln zł w 2013 r.

Prezes podtrzymał wcześniejsze prognozy na 2012 r. mówiące o uzyskaniu 5-7 proc. rentowności EBIT przy 650-700 mln zł przychodów.

dhhnv18

Ilona Weiss, wiceprezes Sygnity, poinformowała, że przy 5-7 proc. rentowności EBIT za 2012 r. marża brutto na sprzedaży powinna wynieść około 21-22 proc.

Wzrost marży brutto na sprzedaży to jeden z celów Sygnity na 2012 r.

"Obecna marża nas nie satysfakcjonuje i daleka jest od poziomu, na którym założyliśmy, że powinna być" - powiedział Biedrzycki.

Poinformował, że spółka planuje działania zmierzające do dalszej optymalizacji kosztów.

dhhnv18

"Zakładamy dalszą optymalizację przez dopasowanie wielkości firmy do rynku. Nie wykluczam, że konieczne będą dalsze ruchy kadrowe. Na poprawę marży ma wpłynąć też m.in. wzrost sprzedaży projektów wysokomarżowych w oparciu o produkty własne Sygnity" - powiedział Biedrzycki.

"Widoczne w 2011 r. zmniejszenie kosztów ogólnego zarządu to zjawisko stałe, ale w dłuższym okresie one prawdopodobnie jeszcze spadną w wyniku dalszej optymalizacji" - dodała Weiss.

Sygnity w 2012 r. planuje też wprowadzić nową ofertę produktową dla rynku ubezpieczeń, rozszerzenie sprzedaży zagranicznej o rynki wschodnie oraz wzrost sprzedaży cloud computingu.

dhhnv18

Największej sprzedaży w 2012 r. informatyczna spółka spodziewa się do segmentu publicznego i bankowo-finansowego. W tym roku Sygnity planuje uzyskać od 30 do 50 mln zł przychodów ze sprzedaży zagranicznej. Mają pojawić się też wpływy ze sprzedaży rozwiązań do sektora SMB.

"Po dwóch tygodniach od debiutu rynkowego naszych rozwiązań korzysta z nich już 642 klientów - myślę, że to dobra prognoza na przyszłość" - powiedział prezes.

Sygnity założyło przychody z pionu SMB w 2012 r. na poziomie 10 mln zł.(PAP)

gsu/ jtt/

dhhnv18
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dhhnv18