Trwa ładowanie...

Chłodnik na wódce? Wakacyjne oferty producentów alkoholu

Planujesz w najbliższym czasie grilla albo imprezę na świeżym powietrzu? Producenci alkoholu przychodzą z pomocą. W swoich wakacyjnych ofertach prześcigają się w pomysłach, jak zapewnić konsumentom najlepsze orzeźwienie. Proponują gotowe drinki, a nawet... chłodnik. Ale oczywiście nie taki z botwinką.

Chłodnik na wódce? Wakacyjne oferty producentów alkoholuŹródło: 123RF.COM
d3un6wt
d3un6wt

Według raportu TNS 72 proc. Polaków lubi napić się alkoholu na świeżym powietrzu, a aż 63 proc. pije go najchętniej w okresie letnim. Jak informuje portal Bloomberg, Polacy w 2016 r. byli drugim najbardziej rozpitym narodem Europy. Rocznie wypijamy średnio 10,3 l alkoholu. Wyprzedza nas tylko Litwa z 18,2 l rocznie.

Z badań Ministerstwa Zdrowia wynika, że sięgając po alkohol, Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. W sezonie letnim w alkoholu szukamy przede wszystkim orzeźwienia. Produceni o tym wiedzą i stają na głowie, by sezon letni jak najlepiej wykorzystać.

Co dziś znaczy chłodnik

Stock Polska, producent Żołądkowej Gorzkiej, odwołuje się do naszej tradycji z drinkiem o nazwie "chłodnik".- To połączenie lemoniady z Żołądkową Gorzką. Najważniejsze są proporcje, czyli 40 ml alkoholu, 40 ml soku z cytryny, 10 ml syropu cukrowego. Uzupełnieniem jest lód i odrobina wody gazowanej, do tego cząstka pomarańczy - mówi Marcin Groda, barman.

W ramach kampanii w specjalną trasę ruszył nawet Cocktail Truck Chłodzik. Trasę rozpoczął we Władysławowie i do końca wakacji odwiedzi miasta nad morzem i na Mazurach, gdzie spożycie alkoholu w trakcie wakacji rośnie. Drogę Chłodzika możemy śledzić na profilu facebookowym producenta.

d3un6wt

Ready to drink! Wystarczy kupić

Jeszcze prostszym rozwiązaniem niż samodzielne przyrządzanie chłodnika są gotowe drinki, które możemy kupić praktycznie wszędzie. Segment "ready to drink" już od kilku lat jest istotną częścią rynku alkoholowego w Polsce.

Gotowe drinki cieszą się popularnością głównie wśród młodych konsumentów. Według raportu KPMG z 2014 r. po takie napoje szczególnie chętnie sięgają młode kobiety.

Jednym z pionierów gotowych drinków w Polsce jest Smirnoff. Smirnoff Ice to napój na bazie wódki o smaku cytryny. Zawartość alkoholu wynosi 5,6 proc. Za 275 ml zapłacimy ok. 5 zł.

W Biedronce możemy kupić różne smaki Izzy Drink za około 2,5 zł za butelkę o pojemności 275 ml. W ofercie znajdują się najpopularniejsze drinki, takie jak Kamikaze, Margherita, Cosmopolitan czy Sex on the Beach.

d3un6wt

Swoje drinki oferuje również Sobieski. Sobieski Impress dostępny jest w różnych wariantach smakowych: arbuz, jabłko kamikaze, mojito, cytryna czy mandarynka. Za 250 ml zapłacimy ok. 3 zł.

Podobne napoje ma też Bacardi. Do wyboru mamy połączenie rumu oraz wody mineralnej z sokami o różnych smakach - arbuza, pomarańczy, ananasa. Za 275 ml musimy zapłacić ok.5 zł. Oprócz drinków na bazie wódki i rumu, dostępne są również połączenia whisky z colą, np. Highlander Whisky lub Jack Daniel's.

d3un6wt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3un6wt