Trwa ładowanie...
d4l4axk

CIR: oświadczenie dot. artykułu "Kosztowne tajne zakupy" w "Rz" (komunikat)

...

d4l4axk
d4l4axk

22.03. Warszawa - CIR informuje:

Oświadczenie

W związku z zawartymi w artykule "Kosztowne tajne zakupy" (Rzeczpospolita z dn. 22.03.2012) zarzutami o rzekomym "blokowaniu projektu ustawy przez urzędników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów", jako osoby odpowiedzialne za organizację rządowego procesu legislacyjnego, wyrażamy stanowczy sprzeciw wobec przeinaczania faktów związanych z procedurą legislacyjną i formułowaniu na tej postawie kłamliwych wniosków.

Prace nad założeniami do ustawy trwały od października 2010 r. do czerwca 2011. Po przyjęciu przez Radę Ministrów założeń, od lipca 2011 r. trwają prace nad projektem ustawy. Za prowadzenie prac odpowiedzialny jest właściwy organ - w tym przypadku Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, dla którego projekt ustawy przygotowało na podstawie założeń Rządowe Centrum Legislacji. Istotą projektu jest dokonanie obszernej implementacji odpowiednich przepisów Unii Europejskiej.

d4l4axk

Projekty ustaw kierowane są na Radę Ministrów wtedy, gdy spełniają wymagania określone przez Regulamin pracy Rady Ministrów. Wymagania te są spójne z wymaganiami nałożonymi na rząd przez Regulamin Sejmu. Za weryfikowanie spełniania tych wymagań odpowiedzialni są urzędnicy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Rządowego Centrum Legislacji. Projekt implementujący prawo UE nie może być przyjęty przez Radę Ministrów i skierowany do Sejmu, jeżeli nie zostaną przedstawione projekty wszystkich wymaganych aktów wykonawczych - a właśnie z takimi brakami mieliśmy do czynienia w opisanym przypadku. W przekazanym przez Prezesa UZP projekcie ustawy o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi zabrakło projektu rozporządzenia w sprawie trybu postępowania w sprawie oceny występowania podstawowego interesu bezpieczeństwa państwa, a projekty innych aktów wykonawczych obarczone były wadami takimi jak wskazanie złej podstawy prawnej, niezałączenie uzasadnienia lub oceny
skutków regulacji.

Za szczególny paradoks uznać należy formułowanie zarzutu zwrócenia uwagi właściwemu organowi, że przedłożony projekt nie został skonsultowany z Komisją Wspólną Rządu i Samorządu, która ma ustawowe prawo konsultowania tego typu projektów.

Prace legislacyjne muszą być prowadzone sprawnie, ale z zachowaniem obowiązujących w tym zakresie procedur.

Tomasz Arabski, Przewodniczący Komitetu Rady Ministrów, Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Maciej Berek, Sekretarz Rady Ministrów, Prezes Rządowego Centrum Legislacji

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)

kom/ stav/

d4l4axk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4l4axk