CIR: rządowe wsparcie dla rodzin - ruszyła kampania informacyjna (komunikat)
...
07.09. Warszawa - CIR informuje:
Zachęcenie mam i ojców do korzystania z rocznych urlopów rodzicielskich, informacja na temat programu in vitro oraz promocja strony www.rodzina.gov.pl - to cele zainaugurowanej dziś rządowej kampanii informacyjnej poświęconej rodzinie.
- Chcemy przekonywać przy pomocy tej i następnych akcji, że macierzyństwo i ojcostwo to fajna rzecz- powiedział premier podczas specjalnej konferencji prasowej.
Podkreślił, że wielu rodziców jest zdezorientowanych brakiem informacji dotyczących możliwości i sposobu uzyskania maksymalnych ułatwień.
Ciesz się z bycia rodzicem! Skorzystaj z urlopu rodzicielskiego.
Aż 71% Polaków uważa, że państwo powinno - poprzez prowadzenie odpowiedniej polityki - zachęcać do posiadania większej liczby dzieci. Tak wynika z danych CBOS z sierpnia 2013. Zdaniem prawie połowy badanych najlepszą zachętą do powiększenia rodziny są roczne urlopy rodzicielskie. Odpowiedzią na te oczekiwania są działania rządu, idące w parze z kampanią informacyjną, która powstała przy współpracy Kancelarii Premiera oraz resortów pracy i zdrowia.
Celem kampanii jest zachęcenie mam i ojców do korzystania z wprowadzonych przez rząd rocznych urlopów rodzicielskich oraz dzielenia się obowiązkami rodzinnymi. Dzięki odpowiednim działaniom informacyjnym oprócz zmiany postaw ojców rząd chce walczyć też z krzywdzącymi stereotypami funkcjonującymi na rynku pracy w stosunku do mam. Rodzice powinni dzielić się równo obowiązkami rodzicielskimi i tak też powinni być traktowani przez pracodawców.
Podczas konferencji premier przypomniał, że niedługo minie symboliczne 9 miesięcy od kiedy ogłoszono Rok Rodziny. -Dzisiaj możemy z czystym sumieniem powiedzieć, że wykonaliśmy 100 proc. zobowiązań jakie podjęliśmy- zaznaczył Donald Tusk.
-Rok Rodziny to pierwszy krok do przełamania ciągle złych statystyk demograficznych i prognoz jeśli chodzi o dzietność- podkreślał premier.
Program dofinansowania in vitro to szansa na szczęście dla wielu par.
Kampania informuje także o rządowym programie dofinansowania in vitro, który ruszył w lipcu. Celem programu jest zapewnienie równego dostępu do procedury in vitro parom, u których wyczerpały się inne możliwości leczenia niepłodności. Resort zdrowia otrzymuje wciąż mnóstwo pytań na temat tego programu. Strona www.rodzina.gov.pl jest źródłem, w którym Polacy mogą szukać informacji na ten temat. Do tej pory do programu zarejestrowało się ponad 4800 par, 1300 jest już w trakcie leczenia.
-Zależy mi na tym abyśmy wszyscy wychowywali się do rodzicielstwa i do szacunku dla rodzicielstwa. Chodzi o to aby nie było atmosfery dwuznaczności wobec rodziców i dzieci, którzy skorzystali z tej możliwości, aby w naszej ojczyźnie dzieci czuły się dobrze bez względu na to jaki był ich początek- powiedział premier.
www.rodzina.gov.pl- wszystkie informacje w jednym miejscu.
Celem kampanii jest także promocja strony www.rodzina.gov.pl, którą rząd uruchomił w czerwcu. Agreguje ona najważniejsze informacje związane z obszarem polityki rodzinnej, które do tej pory rozsiane były po wielu różnych serwisach. Na stronie znajdują się informacje m.in. o: żłobkach, urlopach rodzicielskich, żywieniu w ciąży, rządowym programowi Mieszkanie dla Młodych, przedszkolach, dofinansowaniu in vitro czy świadczeniach rodzinnych. Kampania ma zachęcić rodziców do jej odwiedzania. Strona www.rodzina.gov.pl ma być pierwszym źródłem dla polskich rodzin, z której mogą aktywnie pozyskiwać informacje na temat świadczeń i rozwiązań, które im przysługują.
Strona prowadzona jest przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej , Ministerstwem Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Ministerstwem Zdrowia i Kancelarią Premiera.
Spoty informacyjne kampanii: In vitro: http://www.youtube.com/watch?v=qoKheMTU6Sg Rodzicielski - mama: http://www.youtube.com/watch?v=Uri3ZYibPvc Rodzicielski - tata: http://www.youtube.com/watch?v=8ZU3dwXubjo
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ amt/