Co to jest employer branding?

To nadal często abstrakcyjne pojęcie dla wielu pracodawców.

Co to jest employer branding?

04.07.2011 11:24

*Wywiad z Anną Zaleską, Senior Human Resources Manager Amgen Polska. HRnews: Employer branding to nadal często abstrakcyjne pojęcie dla wielu pracodawców. Co Pani rozumie pod tym hasłem? AZ: *Dla nas Employer Branding to przede wszystkim budowanie wizerunku i świadomości marki. Zależy nam na pozyskiwaniu i utrzymywaniu najlepszych ludzi, chcemy być postrzegani jako atrakcyjny pracodawca zarówno przez obecnych jak i potencjalnych pracowników. Dbamy o to, by informacja, o naszych warunkach pracy i kulturze organizacji dotarła do środowiska zewnętrznego. Dokładamy wszelkich starań, aby klarownie komunikować wartości naszej firmy i pokazywać korzyści płynące z dołączenia do Amgen.

*HRnews: Jaką marką chce być Amgen? Co wyróżnia ją spośród innych? AZ: *Żeby stworzyć z firmy markę, szczególnie na rynku pracodawców, trzeba opowiedzieć o niej historię, spersonalizować ją. Każda firma jest inna, przyciąga innych pracowników, oczekuje od nich innych kompetencji i cech osobowościowych. Proszę pomyśleć o marce Apple i porównać ją z Microsoftem – różnice są ogromne. Potencjalny pracownik, zwłaszcza na szczeblu eksperckim, który jest już świadomy swoich celów zawodowych czy potencjału, intuicyjnie jest w stanie zdecydować czy bliżej mu do Apple’a, czy Microsoftu.

Amgen jest największą i niezależną firmą biotechnologiczną na świecie, która powstała 30 lat temu. Zatrudniamy ponad 17 tysięcy pracowników, jesteśmy obecni w 45 krajach na świecie. Źródłem naszego sukcesu jest innowacja, to ona leży u podstaw każdego z naszych leków. Podczas rekrutacji zawsze szukamy osób które będą w stanie jak najlepiej realizować ten cel jakim jest ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań.

Poszukujemy osób, które są etyczne, ambitne, zmotywowane, nastawione na realizację celów oraz żądne wiedzy i chętne do podnoszenia swoich kwalifikacji. Naszym pracownikom oferujemy nie tylko bogaty pakiet socjalny, ale także i przede wszystkim olbrzymie możliwości rozwoju. W komunikacji bardzo często podkreślamy naszą misję, którą jest służenie pacjentom. Naszym wyróżnikiem jest fakt, że z jednej strony pod względem liczby pracowników i zarządzania procesami przypominamy koncern farmaceutyczny, z drugiej zaś, pod kątem kultury organizacji, nadal bliżej nam do kameralnej firmy biotechnologicznej.

*HRnews: Do kogo kierują Państwo komunikaty związane z byciem pracodawcą? AZ: *Zależy nam na dobrej opinii w środowisku eksperckim, czyli u już aktywnych zawodowo specjalistów, jak również na dotarciu do młodych ludzi stojących przed wyborem swojej ścieżki zawodowej.

*HRnews: Jak to wygląda z zewnątrz? Co mogą dostrzec osoby, które są obecne na rynku? AZ: *Staramy się, aby nasi pracownicy byli również ambasadorami firmy. Podstawą jest dla nas zadowolenie aktualnie zatrudnionych pracowników. Bierzemy udział w rankingach pracodawców. Ostatnio Amgen otrzymał tytuł drugiego najlepszego pracodawcy w Europie w rankingu Great Place to Work Europe. Znaleźliśmy się również w gronie dziesięciu najlepszych pracodawców w Polsce. Niedawno zostaliśmy również wyróżnieni w konkursie Mama w Pracy za nasze praktyki w obszarze wspierania pracujących mam w godzeniu życia prywatnego z rozwojem zawodowym.

*HRnews: Czy Pani zdaniem wysoka kultura organizacyjna firmy, a także dobry wizerunek marki na rynku pracodawców, wymiernie przekładają się na sukces firmy? AZ: *Jestem przekonana, że tak. Rekrutacja odpowiednich pracowników to czasochłonny i kosztowny proces, szczególnie w przypadku takiej organizacji jak nasza gdzie wymagany jest bardzo wysoki poziom kompetencji. Nie zawsze problemem jest brak dobrych specjalistów na rynku. Zły wizerunek firmy, jako pracodawcy bądź jego brak skutecznie może odstraszyć potencjalnych pracowników, a wówczas nawet korzystanie z profesjonalnych usług agencji doradztwa personalnego niewiele pomoże. Dobry wizerunek na rynku pracodawców można mierzyć stopniem fluktuacji kadr. Niewielki odpływ wykwalifikowanych pracowników z firmy jest miarą skuteczności działań. Innym miernikiem może być wysokie zainteresowanie pracą w firmie oraz duża ilość otrzymywanych aplikacji. W organizacji, dla której podstawą sukcesu jest innowacja, odpowiedni poziom kapitału ludzkiego jest kluczowy. To
ludzie, których zatrudniamy decydują o naszym sukcesie. Dlatego tak ważny jest ich właściwy dobór.

Anna Zaleska - Senior Human Resources Manager Amgen Polska

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)