Pierwszy wygrywa
Coca-Cola, jako pierwsza na rynku, miała łatwiej. W czasie, gdy konkurent dopiero pojawiał się na półkach sklepowych, sprzedaż Coca-Coli sięgała już ponad 3,7 mln litrów.
Na początku XX wieku, w czasie, gdy Pepsi walczyła o miejsce na amerykańskich półkach sklepowych, Coca-Cola zatrudniła pierwszą, profesjonalną agencję marketingową - D'Arcy Advertising Company. W reklamach zaczęły pojawiać się gwiazdy estrady i sportowcy. W 1915 r. powstała kultowa butelka Coca-Coli, która stała się prawdziwym symbolem popkultury.
I tak w czasie, gdy w 1910 r. dla Pepsi sukcesem było rozszerzenie sieci dystrybucji na 24 stany USA, Coca-Cola na dobre już rozpoczęła globalną ekspansję do Kanady, Kuby i Panamy. Później przyszedł czas na Filipiny i wreszcie, tuż po I wojnie światowej - Europa, gdzie w 1919 r. powstają rozlewnie Coca-Cola w Paryżu i Bordeaux.