Czerwona Torebka powalczy z Biedronką?

Czerwona Torebka, dynamicznie rozwijająca się sieć pasaży handlowych, planuje wielką ekspansję w całej Polsce. Celem strategicznym firmy jest stworzenie największej w naszym kraju sieci obiektów z lokalami na wynajem. Nowe punkty mają powstawać m.in. w okolicach supermarketów i dyskontów. Szykuje się walka z Biedronką czy Tesco?

Obraz
Źródło zdjęć: © mat. pras.

Obecnie Czerwona Torebka to 24 uruchomione pasaże. Kolejnych 11 uzyskało pozwolenie na użytkowanie, a 45 jest na różnym etapie zaawansowania prac. Do 2021 r. ma powstać ponad 1880 obiektów o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 1,2 mln m kw. Łączny koszt tego przedsięwzięcia szacowany jest na 4,5 mld zł. Potencjał rynku szacowany jest na 4500 tego typu obiektów.

Każdy pasaż składa się z powtarzalnych modułów o powierzchni 60 m kw. (standardowo od kilku do kilkunastu). Istnieje możliwość ich łączenia w różnych konfiguracjach. Dzięki temu można dostosować wygląd pasażu i powierzchni handlowej do wymogów konkretnych lokalizacji.

Nowe obiekty mają być wznoszone w miejscach, w których odbywa się intensywny ruch samochodowy lub pieszy. Są to gęsto zaludnione osiedla, główne szlaki komunikacyjne (np. drogi dojazdowe do sypialni miejskich), ważne strefy usługowo-handlowe oraz okolice supermarketu lub dyskontu (jako tzw. magnesu).

Jak informuje spółka, Polacy najchętniej robią zakupy w małych i średnich sklepach spożywczych oraz w sklepach specjalistycznych. I właśnie w taki segment uderza Czerwona Torebka. W każdym pasażu znajdzie się na pewno mały punkt handlowy z wybranymi artykułami z branży FCMG, jak również piekarnia, sklep mięsny, rybny czy owocowo-warzywny. Duży nacisk położony jest na pozyskanie aptek. Pierwszeństwo w najmie będą miały lokalne punkty usługowe, w tym pralnie chemiczne oraz np. usługi pocztowe. Najemcy będą dobierani z uwzględnieniem lokalnej konkurencji oraz potencjału danego rynku.

Założycielem i większościowym akcjonariuszem Czerwonej Torebki jest Mariusz Świtalski, który tworzył i uczestniczył w rozwoju sieci Eurocash, Biedronka oraz Żabka.

Wybrane dla Ciebie

Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji
Sensacja wśród turystów. W Tatrach mają nosić swoje odchody w workach
Sensacja wśród turystów. W Tatrach mają nosić swoje odchody w workach
Czeczeni mieli zastraszać kupców. Prokuratura chciała umorzenia sprawy
Czeczeni mieli zastraszać kupców. Prokuratura chciała umorzenia sprawy
Polacy kochają jej smak. Ulubiona ryba może zniknąć ze sklepów
Polacy kochają jej smak. Ulubiona ryba może zniknąć ze sklepów
Sprawdzili kilkanaście piekarników. Oto wyniki kontroli
Sprawdzili kilkanaście piekarników. Oto wyniki kontroli
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Klienci rzucili się po nową kolekcję. Tłumy w Ikei. Sieć zabiera głos
Klienci rzucili się po nową kolekcję. Tłumy w Ikei. Sieć zabiera głos
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy