Czerwona Torebka zakłada, że przejmie spółkę Małpka na przełomie III/IV kw.
11.06. Warszawa (PAP) - Czerwona Torebka, która chce przejąć spółkę Małpka, prowadzącą sieć sklepów Małpka Express, zakłada że do sfinalizowania transakcji dojdzie na przełomie...
11.06.2013 | aktual.: 11.06.2013 10:23
11.06. Warszawa (PAP) - Czerwona Torebka, która chce przejąć spółkę Małpka, prowadzącą sieć sklepów Małpka Express, zakłada że do sfinalizowania transakcji dojdzie na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku - podała Czerwona Torebka w komunikacie prasowym.
Czerwona Torebka podpisała list intencyjny w sprawie nabycia w drodze aportu 100 proc. akcji spółki Małpka. Mateusz Świtalski, akcjonariusz Małpki, ma wnieść do Czerwonej Torebki 25.873.500 akcji spółki, stanowiących 100 proc. jej kapitału zakładowego. W zamian Czerwona Torebka zaoferuje mu do 21.785.991 nowych akcji, które zostaną wyemitowane w trybie subskrypcji prywatnej.
"Planowana akwizycja sieci Małpka Express jest kolejnym, po przejęciu sklepu internetowego Merlin.pl, projektem rozbudowy grupy kapitałowej. Tym samym chcemy dalej wzmacniać działalność handlową, która naszym zdaniem jest najbardziej perspektywicznym segmentem biznesu. Segment handlowy systematycznie będzie zyskiwał na znaczeniu w grupie kapitałowej" - powiedział cytowany w komunikacie Paweł Ciszek, prezes Czerwonej Torebki.
W najbliższym czasie zostanie przeprowadzone badanie due dilligence Małpki. Czerwona Torebka wystąpi także o zgodę na koncentrację do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Akcjonariusze Czerwonej Torebki będą jeszcze musieli zatwierdzić uchwałę dotyczącą podwyższenia kapitału związanego z emisją akcji dla właścicieli Małpki.
"Zakładamy, że cała transakcja zostanie sfinalizowana na przełomie trzeciego i czwartego kwartału tego roku" - powiedział Ciszek.
Kontrolujący spółkę Małpka Mateusz Świtalski jest synem Mariusza Świtalskiego, głównego akcjonariusza Czerwonej Torebki.
Spółka Małpka tworzy sieć sklepów spożywczo-monopolowych Małpka Express. Sklepy są otwierane m.in. w pasażach Czerwona Torebka. Sieć zadebiutowała na rynku w marcu 2012, liczy obecnie ponad 90 punktów. Do końca 2013 r. na terenie kraju działać ma blisko 200 sklepów.(PAP)
pel/ asa/