Czerwona Torebka zwiększa przychody i inwestycje

Czerwona Torebka zapowiadała dynamiczny rozwój i dotrzymuje słowa. Przychody spółki są niemal trzy razy wyższe niż przed rokiem.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

W trzecim kwartale 2013 roku skonsolidowane przychody spółki Czerwona Torebka ze sprzedaży osiągnęły poziom 49,4 mln zł w porównaniu do 12,7 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Oznacza to wzrost o ok 288 proc. Narastająco po 9 miesiącach bieżącego roku całkowite przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom ponad 100 mln zł i były dwa razy wyższe niż rok temu.

W tym roku Czerwona Torebka realizuje duże inwestycje. Dokonała przejęcia dwóch spółek handlowych oraz uruchamia własną sieć sklepów dyskontowych.

- Chcemy zarządzać formatami handlowymi we wszystkich znaczących kanałach dystrybucji. W maju br. przejęliśmy spółkę Merlin.pl, zarządzającą wiodącym na naszym rynku sklepem internetowym, a we wrześniu sfinalizowaliśmy akwizycję sklepów typu convenience - Małpka Express. Pod koniec tego roku ruszymy z nową, autorską siecią dyskontowych sklepów ogólnospożywczo-przemysłowych - wyjaśnia Przemysław Schmidt, członek Rady Nadzorczej spółki Czerwona Torebka. - Przejęcia pozwolą nam na zajęcie znaczącej pozycji w segmentach e-commerce i convenience, a rozwój własnego formatu handlowego również w segmencie dyskontów - dodaje.

Czy Czerwona Torebka odniesie sukces na miarę Biedronki i Żabki? Przekonamy się wkrótce. Jest na to szansa, bo założycielem wszystkich jest ta sama osoba - Mariusz Świtalski.

Wzrost przychodów w omawianym okresie to z jednej strony efekt wzrostu przychodów z tytułu wynajmu powierzchni handlowej, z drugiej zaś strony przychody dynamicznie rozwijającego się segmentu, jakim jest działalność handlowa. Jednak ze względu na inwestycje po 9 miesiącach spółkach zanotowała stratę w wysokości 27,6 mln zł wobec zysku na poziomie 19,8 mln zł w analogicznym okresie zeszłego roku. W III kwartale nastąpił również wzrost kosztów własnych sprzedaży o niemal 650 proc. do poziomu 31,3 mln zł.

Firma planuje dalszy rozwój działalności handlowej. - Rozwojowi segmentu handlowego będzie towarzyszyło znaczne zapotrzebowanie na kapitał, ponieważ każdy z rozwijanych projektów jest na wczesnym etapie rozwoju – informuje Roland Czechmanowski, dyrektor finansowy spółki Czerwona Torebka. – Nowe projekty będą finansowane poprzez kredyty inwestycyjne i leasingi pozyskiwane przez poszczególne spółki celowe jak również niewykorzystane do tej pory limity kredytowe w spółkach celowych. Alternatywnym źródłem finansowania będzie sprzedaż obiektów tzw. "starego portfela" z segmentu deweloperskiego oraz sprzedaż wydzielonych lokali z pasaży Czerwona Torebka.

Wybrane dla Ciebie
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos