DAX Cosmetics spodziewa się w 2010 r. wzrostu przychodów o 25 proc.

23.04. Warszawa (PAP) - DAX Cosmetics planuje w sierpniu zakończyć budowę nowego zakładu produkcyjnego, dzięki któremu zdolności produkcyjne spółki wzrosną o 60 proc. W 2010 roku...

23.04.2010 | aktual.: 23.04.2010 13:38

23.04. Warszawa (PAP) - DAX Cosmetics planuje w sierpniu zakończyć budowę nowego zakładu produkcyjnego, dzięki któremu zdolności produkcyjne spółki wzrosną o 60 proc. W 2010 roku spółka planuje wzrost przychodów o 25 proc. - poinformowała DAX Cosmetics w komunikacie prasowym.

Wartość rozpoczętej w 2009 roku inwestycji sięgnie 16 mln zł.

"Na rok 2010 mamy ambitne plany. W sierpniu planujemy zakończenie budowy nowego zakładu produkcyjnego. Dzięki rozbudowie fabryka urośnie z 4 do 7 tys. mkw., a moce spółki zwiększą się o 60 proc. Wartość inwestycji, której realizacja rozpoczęła się na początku 2009 roku, to 16 mln zł, w tym 5,3 mln zł z dotacji unijnych" - powiedział cytowany w komunikacie Jacek Majdax, prezes DAX Cosmetics.

"Ta inwestycja jest dla DAX Cosmetics kluczowa, ponieważ z roku na rok poszerzamy portfolio naszych produktów. Sprzedajemy 3,5-krotnie więcej niż sześć lat temu, a w tym roku obrotowym planujemy wzrost przychodów o 25 proc." - dodał.

W 2009 roku przychody DAX Cosmetics wyniosły 77,7 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Powiedział też, że spółka będzie w 2010 roku kładła nacisk na nowe produkty, nowe marki oraz intensywną reklamę.

"W 2010 roku na rynku pojawią się nowe produkty we wszystkich naszych markach. Duży nacisk położymy na promocję i dystrybucję luksusowej marki YOSKINE. Zaś w ramach PERFECTY, która doskonale się rozwija i jest jednym z filarów sukcesu naszej firmy, wdrażamy zaawansowaną submarkę PERFECTA Expert. Planujemy też dalszą pracę nad asortymentem i dystrybucją CELII. Każda z naszych marek będzie intensywnie reklamowana" - powiedział Majdax.

DAX Cosmetics to jeden z czołowych polskich producentów kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, preparatach do opalania oraz kosmetykach do makijażu.

W portfollio DAX Cosmetics znajduje się obecnie 400 produktów, które tworzą 60 serii kosmetycznych, dystrybuowanych pod skrzydłami pięciu głównych marek.

Największa z tych marek to mass-marketowa PERFECTA o szerokim wachlarzu kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, która generuje 50 proc. obrotu firmy. Kolejną marką jest semiselektywna YOSKINE z luksusowymi kosmetykami do pielęgnacji twarzy, a także DAX Sun - lider w segmencie kosmetyków do opalania, CASHMERE z innowacyjnymi kosmetykami do makijażu oraz CELIA (kupiona przez DAX Cosmetics w 2007 roku), która oferuje kolorowe i pielęgnacyjne kosmetyki z półki ekonomicznej.

Firma produkuje średnio 100 ton wyrobów miesięcznie i zatrudnia 230 osób. Spółka, założona 26 lat temu, od początku oparta jest wyłącznie na polskim kapitale prywatnym.(PAP)

bas/ asa/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)