DCT Gdańsk rozpoczął współpracę z linią Hamburg Sd

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk rozpoczął współpracę z linią Hamburg Sd, kontenery tej niemieckiej firmy o globalnym zasięgu zostały przeładowane w gdańskim porcie - poinformowała w środę rzecznik prasowy DCT Gdańsk, Jadwiga Grabowska.

22.07.2015 18:00

Hamburg Sd to niemiecka linia kontenerowa z długoletnią tradycją. Jako linia globalna posiada ponad 250 biur przedstawicielskich na całym świecie. W 2015 r. spółka otrzymała nagrodę Asia Cargo News pn. "Best Green Shipping Line" (najlepsza ekologiczna linia żeglugowa).

We wtorek przed siedzibą DCT Gdańsk odbyła się manifestacja ok. 100 działaczy związkowych z Regionu Gdańskiego NSZZ "Solidarność" z udziałem kilkunastu pracowników spółki. W pikiecie uczestniczyli też m.in. związkowcy ze Szczecina oraz przedstawiciele ITF (International Transport Federation), międzynarodowej centrali związkowej zrzeszającej pracowników transportu, w tym dokerów. Był też obecny przewodniczący Komisji Krajowej NSZZ "S" Piotr Duda.

Związkowcy komisji zakładowej "Solidarności" w DCT Gdańsk, którzy 18 czerwca wszczęli spór zbiorowy z zarządem DCT Gdańsk, domagają się podwyżek dla pracowników w wysokości 1000 zł brutto. Według nich wynagrodzenia w firmie w okresie od czerwca 2007 do czerwca 2014, a więc na przestrzeni siedmiu lat, wzrosły o około 7 proc. Załoga DCT Gdańsk chce też uregulowania sprawy umów na czas określony tak, aby umowa na czas nieokreślony była wręczana każdemu, kto przepracował w firmie ponad dwa lata.

Władze DCT Gdańsk uznają żądania związkowców za nieuzasadnione. Podczas konferencji prasowej zwołanej po wtorkowej manifestacji prezes DCT Gdańsk Maciek Kwiatkowski powiedział m.in., że nie dopuszcza możliwości kompromisu w kwestii jakichkolwiek podwyżek płac. Podkreślił, że przeciętne - nieuwzględniające dodatków - wynagrodzenie pracowników placu i nabrzeża w DCT wynosi 4116,41 zł i jest wyższe od średniej krajowej płacy w Polsce.

Kwiatkowski dodał, że spełnienie postulatu związkowców ws. umów na czas nieokreślony nie jest wymagane przez prawo.

DCT (Deep Water Container Terminal) obecnie buduje drugi terminal przeładunkowy T2, dzięki któremu jego zdolność przeładunkowa do końca 2016 r. ma się podwoić, wzrosnąć z obecnych 1,5 mln do 3 mln TEU rocznie (TEU - jednostka pojemności równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp). Całkowity koszt inwestycji to ok. 200 mln euro.

Dzięki m.in. dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości 17 m oraz do 16,5 m wzdłuż nabrzeża i braku zalodzenia, DCT Gdańsk jest naturalnym hubem dla obrotu ładunków kontenerowych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Pierwsza jednostka została przyjęta przez DCT Gdańsk w czerwcu 2007 r. W 2013 r. w DCT po raz pierwszy przeładowano ponad 1 mln TEU, dzięki czemu Gdańsk znalazł się w setce największych terminali kontenerowych świata. W 2014 r. w DCT Gdańsk przeładowano 1 mln 188 tys. TEU.

Właścicielem DCT jest spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)