Trwa ładowanie...
d3iv7dx
23-02-2016 12:36

Deloitte: Rośnie liczba obszarów umożliwiających atak cyberprzestępców na firmy

Warszawa, 23.02.2016 (ISBnews) - Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii rośnie liczba potencjalnych obszarów, które cyberprzestępcy mogą wykorzystać, aby włamać się do organizacji. W przypadku dużych i średnich firm takich tzw. punktów dostępu może być 190-200, a w mniejszych od 20 do 50, wynika z raportu Deloitte.

d3iv7dx
d3iv7dx

"Przypadki, które wychodzą na światło dzienne stanowią wierzchołek góry lodowej. Dlatego należy docenić te instytucje i firmy, które publicznie przyznały się, że stały się obiektem cyberataku. To świadczy o dojrzałości ich i rynków, na których funkcjonują" - powiedział partner w dziale zarządzania ryzykiem Jakub Bojanowski, cytowany w komunikacie.

Problem ukrywania ataków hakerskich dotyczy firm na całym świecie. Postępują tak z obawy przed utratą klientów i zaufania inwestorów. Jednak coraz częściej zdarza się, że organizacje w razie cyberataku przyjmują strategię pełnej transparentności wobec swoich interesariuszy, podkreśliła firma.

"Jednym z takich przykładów jest brytyjski operator telekomunikacyjny Talk Talk, który w obliczu cyberataku w październiku ubiegłego roku informował klientów na bieżąco o podejmowanych działaniach. Strategia powiodła się nie tylko ze względu na widoczne polepszenie postrzegania firmy wśród klientów, ale również ze względu na wzrost dynamiki przychodów odnotowany w ostatnim raporcie finansowym" - czytamy w komunikacie.

Deloitte wyliczył, że w przypadku mniejszych firm zatrudniających od 10 do 250 osób tzw. punktów wejścia cyberprzestępców do firmy jest od 20 do 50. W większych organizacjach, z zespołem liczącym powyżej 250 pracowników liczba takich punktów dostępu wynosi 190-200. Są to, m.in.: strony internetowe, media społecznościowe, na których aktywni są pracownicy i sama firma, używane aplikacje mobilne oraz infrastruktura techniczna. Potencjalne niebezpieczeństwo stwarzają również dostawcy usług, którzy sami mogą stać się celem cyberataku, podano także.
Zdaniem ekspertów Deloitte jednym z kluczowych elementów, które może ochronić firmę przed zagrożeniami jest zrozumienie strategii atakującego, podsumowano w komunikacie.

(ISBnews)

d3iv7dx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3iv7dx