Dino na dużych zakupach. Przejmuje sklep internetowy
Dino dopięło transakcje przejęcia drogerii internetowej eZebra.pl. Polska sieć sklepów będzie posiadać 75 proc. udziałów w tej firmie. Łączna cena za udziały wyniosła 63 mln zł. Proces zakupu rozpoczął się jesienią 2023 roku.
07.04.2024 | aktual.: 07.04.2024 10:31
Sieć Dino Polska nabyła 72,22 proc. udziałów w drogerii internetowej eZebra.pl. Po zarejestrowaniu podwyższenia kapitału zakładowego eZebra, Dino Polska będzie posiadać 75 proc. udziałów w tej firmie. Łączna cena za udziały wyniosła 63 mln zł, co jest dużą inwestycją dla Dino Polska – pisze dlahandlu.pl.
Drogeria z ponad 60 mln zł
Sieć kupiła drogerię eZebra za łączną cenę 63 mln zł. W tej cenie zawarte jest 11,5 mln zł, które posłużyły jako wkład do kapitału zakładowego eZebra i wesprą jej dalszy rozwój. Dodatkowo kwota 51,5 mln zł stanowiła zapłatę za istniejące udziały — jak podano w oficjalnym komunikacie cytowanym przez dlahandlu.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na koncie ma 9,5 mln zł. Jak do tego doszedł? "Byłem młodym pelikanem" Marcin Iwuć w Biznes Klasie
17 października zarząd Dino Polska zawarł przedwstępną warunkową umowę ze spółką ezebra.pl i jej wspólnikami. Zakładała ona nabycie istniejących udziałów od założycieli oraz podwyższenie kapitału zakładowego tak, aby docelowo sieć handlowa posiadała 75 proc. udziałów w drogerii internetowej.
Umowa przedwstępna obwarowana jednak była warunkami, które obie strony musiały zrealizować do 31 marca 2024 r. Od ich spełnienia zależała przyszłość transakcji.
Dino chwali się wynikami
W czwartym kwartale 2023 r. zysk netto wynik grupy Dino Polska wyniósł 348,4 mln zł – wynika z wyliczeń PAP Biznes na podstawie raportu rocznego spółki. To nieco mniej niż rynkowy konsensus, który zakład wynik na poziomie 398,8 mln zł.
EBIT wyniósł 459,6 mln zł i był o 12,1 proc. niższy od oczekiwań analityków, którzy zakładali 522,8 mln zł. Z kolei EBITDA wyniosła 553,5 mln zł. Konsensus rynkowy zakładał, że będzie na poziomie 614,9 mln zł.