Długie reklamy w kinie zostają. Ministerstwo kultury nie chce zmian w prawie

Ministerstwo kultury nie planuje wdrożenia przepisów ograniczających długość spotów emitowanych przed seansami. Tak wynika z odpowiedzi ministra kultury na interpelację poselską w tej sprawie – informuje "Dziennik Gazeta Prawna". Według ministra kultury zmiana w prawie doprowadziłaby do wzrostu cen biletów.

Obraz
Źródło zdjęć: © Fotolia | snvv
Mieszko Rozpędowski

Ministerstwo kultury nie planuje wdrożenia przepisów ograniczających długość spotów emitowanych przed seansami. Tak wynika z odpowiedzi ministra kultury na interpelację poselską w tej sprawie – informuje Dziennik Gazeta Prawna. Według ministra kultury zmiana w prawie doprowadziłaby do wzrostu cen biletów.

Decyzja o długości reklam i zwiastunów przed projekcją filmową w kinie należy do właściciela multipleksu. Przepisy nie ograniczają długości reklam przed filmem. Te często trwają po 30 minut, a klient nie jest wcześniej powiadamiany o ich długości.

"Konsument jest wprowadzany w błąd, a kino działa na jego szkodę poprzez emisję nieokreślonego z góry (...) bloku reklamowego" – napisał poseł Paweł Grabowski z Klubu Poselskiego Kukiz'15 w interpelacji wysłanej do ministra kultury Piotra Glińskiego.

Grabowski zapytał o plany ministerstwa dotyczące wprowadzenia maksymalnego czasu reklam przed filmem kinie lub obowiązku informowania przez właścicieli multipleksów o długości reklam i zwiastunów przed projekcją filmu.

Minister Gliński nie pozostawia jednak złudzeń. "Przychody z reklam stanowią jedną z podstawowych części przychodów kin. (...) Należy pamiętać, że wprowadzenie ograniczeń w tym zakresie mogłoby doprowadzić m.in. do zwiększenia cen biletów. Wprowadzenie regulacji w tym zakresie mogłoby być także kwestionowane, z uwagi na fakt, iż prowadziłoby ono do ograniczenia swobody działalności gospodarczej" – napisał szef resortu kultury w odpowiedzi na interpelację poselską.

Jak podaje "Dziennik Gazeta Prawna", szanse ma jednak inna propozycja. Dotyczy ona ochrony dzieci przed niewłaściwymi reklamami na seansach przeznaczonych dla najmłodszych. "Prace nad tym projektem koordynowane są przez rzecznika praw dziecka" – poinformował minister Gliński.

Wybrane dla Ciebie
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Emerytury w listopadzie. Oni dostaną pieniądze wcześniej
Emerytury w listopadzie. Oni dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakłady w Niemczech. Produkcja trafi do Polski
Zamykają zakłady w Niemczech. Produkcja trafi do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału