"Pet rock", czyli zaprzyjaźnij się z kamieniem
Pomysłodawca tego biznesu to Gary Dahl, amerykański specjalista od reklamy. Postanowił zaoferować klientom maskotki w postaci... obłych kamieni, które były umieszczone na sianku w kartonowym pudełku z otworami (tak jakby miało umożliwiać im to oddychanie). Oprócz tego w pudełku znajdowała się książka wyjaśniająca, jak opiekować się maskotką.
Twórca reklamował je, jako w pełni przyjazne żyjątka, które zawsze żyją zgodnie, nie brudzą i nie wymagają opieki. Szczególnie przydatne dla tych, którzy nie lubią albo nie mogą mieć żywych stworzonek.
Kosztujący 3,95 dolara zestaw podstawowy był w USA wyjątkowo popularnym prezentem bożonarodzeniowym w 1975 roku. W przeciągu zaledwie kilku miesięcy sprzedano ponad milion zestawów Pet Rock. To uczyniło Gary'ego milionerem.