Dove chciało zwrócić uwagę na problem kobiet. Jedną kampanią rozwścieczyło internautów
Brytyjski oddział Dove stworzył linię sześciu limitowanych butelek, które mają odzwierciedlać różnorodne budowy kobiecego ciała. Jednak nowe opakowania, jak i pomysł na samą kampanię, zostały bardzo ostro skrytykowane przez internautów. W sieci pojawiło się mnóstwo komentarzy, które w większości zarzucają firmie brak konsekwencji.
09.05.2017 | aktual.: 09.05.2017 12:25
Charakterystyczne białe opakowania płynu do mycia ciała Dove zyskały zupełnie nowy wygląd. W ofercie brytyjskich sklepów znalazły się m.in. butelki o nieregularnych kształtach, wysokościach czy rozmiarach. Wszystko po to, by uzmysłowić kobietom, że każda z nich, pomimo niedoskonałości, jest piękna i wyjątkowa.
"Od wysokiego do niskiego, niezależnie od koloru skóry, wielkości buta czy długości włosów – piękno przychodzi w milionie różnych kształtów i rozmiarów" - takim hasłem twórcy limitowanych butelek reklamują swoją nową kolekcję.
- Chcieliśmy zaprezentować sześć butelek, które, podobnie jak kobiety, mają różne kształty i wymiary. Jednym słowem reprezentują one różnorodność, jaką spotykamy każdego dnia – cytuje wypowiedź Adreasa Laurentino z londyńskiej firma Ogilvy PR odpowiedzialnej za kampanię, portal BuzzFeed.
Na potrzeby tego projektu powstał również spot telewizyjny, w którym jego twórcy przedstawili proces produkcji opakowań.
To, co w zamyśle Dove miało być trafioną kampanią skierowaną do kobiet, w rzeczywistości okazało się kompletnym niewypałem. Internauci natychmiast wytknęli firmie brak konsekwencji w propagowaniu różnorodności.
Przykładem może być opinia jednego z użytkowników Twittera, który zauważył, że wszystkie butelki są białe.
Z kolei inny internauta zastanawiał się, skąd twórcy butelek czerpali inspirację.