DPD Polska spodziewa się wzrostu przychodów o ok. 10% w 2017 r.

Warszawa, 18.01.2017 (ISBnews) - DPD Polska spodziewa się wzrostu przychodów w tym roku o ok. 10% r/r po tym, jak w ub.r. zwiększyło przychody o 9,1% r/r do 1,38 mld zł, poinformował prezes Rafał Nawłoka. Według niego, firma, której udział w polskim rynku kurierskim to dziś ok. 30% ma potencjał do zwiększenia go o jeszcze kilka procent.

18.01.2017 | aktual.: 18.01.2017 14:53

"W 2017 r. DPD Polska spodziewa się ok. 10-proc. wzrostu przychodów" - powiedział Nawłoka podczas spotkania prasowego.

W minionym roku spółka obsłużyła prawie 102,7 mln przesyłek, czyli 8,5% więcej niż rok wcześniej. Średnio w sieci DPD Polska znajdowało się ok. 500 tys. paczek dziennie. W szczycie paczkowym było ich znacznie więcej - rekordowe wolumeny (ok. 770 tys. przesyłek) zanotowano 19 grudnia. Przychody za rok 2016 r. wyniosły 1,38 mld zł, co stanowi 9,1% wzrostu w porównaniu do 2015. Wynik operacyjny grupy kapitałowej DPD Polska wzrósł o 26%.
"Jesteśmy najwięksi na rynku - mamy ok. 30% udziału w rynku, który cały czas jest rozwijany. To na pewno pomoże nie tylko nie stracić [udziału], ale o jeszcze kilka procent się rozwinąć. Na pewno nie w tym roku, ale to jest kwestia perspektywy 3-letniej" - wskazał Nawłoka.

Podsumowując 2016 r., prezes przypomniał, że DPD Polska jako pierwsza firma kurierska w Polsce umożliwiła odbiorcom płatność kartą za przesyłki pobraniowe. Usługa, której wprowadzenie poprzedził projekt pilotażowy w warszawskich oddziałach firmy, jest sukcesywnie rozszerzana na pozostałe obszary kraju.

"Wprowadzenie tej usługi jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów. Według badań Gemiusa, aż 75% osób realizujących zakupy internetowe preferuje płatność przy odbiorze. Jest to wyraźna specyfika rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Kurierzy DPD Polska jako pierwsi w naszym kraju zostali wyposażeni w terminale płatnicze. Był to najważniejszy z prokonsumenckich projektów zakończonych w 2016 roku" - wskazał prezes.

"Najpóźniej do połowy marca wszyscy kurierzy będą wyposażeni w takie urządzenia" - dodał.

Innym znaczącym przedsięwzięciem było - według niego - uruchomienie sieci punktów nadań i odbiorów, DPD Pickup. Jest to część międzynarodowego systemu należącego do DPDgroup, który w całej Europie liczy ponad 28 tys. punktów. Sieć Pickup obejmuje dziś w Polsce prawie 1 200 placówek i systematycznie się rozrasta.

"Myślę, że w tym roku uda nam się osiągnąć 2 tys. punktów, może więcej - zależy od szybkości pracy naszych ludzi" - zapowiedział także prezes.

DPD Polska jest liderem polskiego rynku kurierskiego z udziałem sięgającym 30%. W 2015 r. połączyła się z Siódemką. Jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, oraz firmę spedycyjną ACP Global Forwarding.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)