DPD Polska spodziewa się wzrostu przychodów o ok. 10% w 2017 r.
Warszawa, 18.01.2017 (ISBnews) - DPD Polska spodziewa się wzrostu przychodów w tym roku o ok. 10% r/r po tym, jak w ub.r. zwiększyło przychody o 9,1% r/r do 1,38 mld zł, poinformował prezes Rafał Nawłoka. Według niego, firma, której udział w polskim rynku kurierskim to dziś ok. 30% ma potencjał do zwiększenia go o jeszcze kilka procent.
18.01.2017 | aktual.: 18.01.2017 14:53
"W 2017 r. DPD Polska spodziewa się ok. 10-proc. wzrostu przychodów" - powiedział Nawłoka podczas spotkania prasowego.
W minionym roku spółka obsłużyła prawie 102,7 mln przesyłek, czyli 8,5% więcej niż rok wcześniej. Średnio w sieci DPD Polska znajdowało się ok. 500 tys. paczek dziennie. W szczycie paczkowym było ich znacznie więcej - rekordowe wolumeny (ok. 770 tys. przesyłek) zanotowano 19 grudnia. Przychody za rok 2016 r. wyniosły 1,38 mld zł, co stanowi 9,1% wzrostu w porównaniu do 2015. Wynik operacyjny grupy kapitałowej DPD Polska wzrósł o 26%.
"Jesteśmy najwięksi na rynku - mamy ok. 30% udziału w rynku, który cały czas jest rozwijany. To na pewno pomoże nie tylko nie stracić [udziału], ale o jeszcze kilka procent się rozwinąć. Na pewno nie w tym roku, ale to jest kwestia perspektywy 3-letniej" - wskazał Nawłoka.
Podsumowując 2016 r., prezes przypomniał, że DPD Polska jako pierwsza firma kurierska w Polsce umożliwiła odbiorcom płatność kartą za przesyłki pobraniowe. Usługa, której wprowadzenie poprzedził projekt pilotażowy w warszawskich oddziałach firmy, jest sukcesywnie rozszerzana na pozostałe obszary kraju.
"Wprowadzenie tej usługi jest odpowiedzią na oczekiwania konsumentów. Według badań Gemiusa, aż 75% osób realizujących zakupy internetowe preferuje płatność przy odbiorze. Jest to wyraźna specyfika rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Kurierzy DPD Polska jako pierwsi w naszym kraju zostali wyposażeni w terminale płatnicze. Był to najważniejszy z prokonsumenckich projektów zakończonych w 2016 roku" - wskazał prezes.
"Najpóźniej do połowy marca wszyscy kurierzy będą wyposażeni w takie urządzenia" - dodał.
Innym znaczącym przedsięwzięciem było - według niego - uruchomienie sieci punktów nadań i odbiorów, DPD Pickup. Jest to część międzynarodowego systemu należącego do DPDgroup, który w całej Europie liczy ponad 28 tys. punktów. Sieć Pickup obejmuje dziś w Polsce prawie 1 200 placówek i systematycznie się rozrasta.
"Myślę, że w tym roku uda nam się osiągnąć 2 tys. punktów, może więcej - zależy od szybkości pracy naszych ludzi" - zapowiedział także prezes.
DPD Polska jest liderem polskiego rynku kurierskiego z udziałem sięgającym 30%. W 2015 r. połączyła się z Siódemką. Jest częścią DPDgroup, drugiej pod względem wielkości międzynarodowej sieci kurierskiej w Europie. Grupa kapitałowa DPD Polska obejmuje firmę kurierską DPD wraz ze spółką DPD Strefa Paczki, której oferta DPD Pickup przeznaczona jest dla klientów indywidualnych, oraz firmę spedycyjną ACP Global Forwarding.
(ISBnews)