Dunkin' Donuts modyfikuje menu. "Śniadaniowa" walka z McDonald's

Sieć amerykańskich kawiarni Dunkin' Donuts intensyfikuje swoją walkę "śniadaniową" z McDonald's i Starbucks.

Dunkin' Donuts modyfikuje menu. "Śniadaniowa" walka z McDonald's
Źródło zdjęć: © AFP | Tommaso Boddi / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

01.03.2016 | aktual.: 01.03.2016 11:36

Dunkin' Donuts notuje mniejszą sprzedaż, za to konkurencja jest coraz wyższa, dlatego sieć ostro bierze się do roboty i przystępuje do "modernizacji" menu oferowanego w 8400 swoich restauracjach w USA.

Dunkin' Donuts chce jeszcze mocniej podkreślić swoją ofertę: kawa i "śniadania przez cały dzień".

Oferowanie śniadań to bardzo szybko rosnący rynek w sieciach fast food, a Dunkin' Donuts może dużo na tym skorzystać poprzez mocną reklamę swojej oferty - oceniają analitycy.

- Jednak chociaż amerykański "rynek śniadaniowy" rośnie dzięki m.in. mocniejszej gospodarce w USA i niskiemu bezrobociu w tym kraju, to niekoniecznie zagwarantuje on sukces Dunkin' Donuts - wskazuje Bonnie Riggs, analityk rynku restauracyjnego w NPD Group.

- Czy ten rynek się nasyca? Tak. Czy każdy wygra? Nie. Ale jeśli masz coś innego, konkurencyjnego do zaoferowania klientom, to wtedy zwyciężysz - podkreśla.

W IV kw. 2015 r. Dunkin' zanotował spadek sprzedaży w swoich placówkach na amerykańskim rynku o 0,8 proc. Był to pierwszy spadek sprzedaży od 2011 roku. Również mniej klientów odwiedziło sklepy tej sieci. Dla prezesa Dunkin' Donuts Nigela Travisa oznacza to, że czas zabrać się do solidnej roboty.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)