Dunkin' Donuts modyfikuje menu. "Śniadaniowa" walka z McDonald's
Sieć amerykańskich kawiarni Dunkin' Donuts intensyfikuje swoją walkę "śniadaniową" z McDonald's i Starbucks.
01.03.2016 | aktual.: 01.03.2016 11:36
Dunkin' Donuts notuje mniejszą sprzedaż, za to konkurencja jest coraz wyższa, dlatego sieć ostro bierze się do roboty i przystępuje do "modernizacji" menu oferowanego w 8400 swoich restauracjach w USA.
Dunkin' Donuts chce jeszcze mocniej podkreślić swoją ofertę: kawa i "śniadania przez cały dzień".
Oferowanie śniadań to bardzo szybko rosnący rynek w sieciach fast food, a Dunkin' Donuts może dużo na tym skorzystać poprzez mocną reklamę swojej oferty - oceniają analitycy.
- Jednak chociaż amerykański "rynek śniadaniowy" rośnie dzięki m.in. mocniejszej gospodarce w USA i niskiemu bezrobociu w tym kraju, to niekoniecznie zagwarantuje on sukces Dunkin' Donuts - wskazuje Bonnie Riggs, analityk rynku restauracyjnego w NPD Group.
- Czy ten rynek się nasyca? Tak. Czy każdy wygra? Nie. Ale jeśli masz coś innego, konkurencyjnego do zaoferowania klientom, to wtedy zwyciężysz - podkreśla.
W IV kw. 2015 r. Dunkin' zanotował spadek sprzedaży w swoich placówkach na amerykańskim rynku o 0,8 proc. Był to pierwszy spadek sprzedaży od 2011 roku. Również mniej klientów odwiedziło sklepy tej sieci. Dla prezesa Dunkin' Donuts Nigela Travisa oznacza to, że czas zabrać się do solidnej roboty.