Duża kara nałożona na Vision Express. Sąd podtrzymał, że reklama wprowadzała w błąd

Kupujesz okulary, dwie pary dostajesz gratis - reklama Vision Express wprowadzała klientów w błąd. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o drugim wyroku w tej sprawie. I nałożył na firmę karę na ponad 194 tys. zł.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Wyrok w sprawie Vision Express powinien być przestrogą dla innych firm
Wyrok w sprawie Vision Express powinien być przestrogą dla innych firm (Shutterstock.com)

"Widzisz różnicę? Tylko w Vision Express masz soczewki w cenie oprawek. Vision Express - najlepsze ceny. A teraz kupując okulary, dostaniesz gratis jeszcze dwie pary. Sprawdź nas" - w ten sposób w 2013 r. Vision Express promował swoją ofertę "3w1".

W rzeczywistości do zakupionych okularów nie dodawano ani jednej pary gratis. Klient jedynie otrzymywał kupon ze zniżką na kolejne sztuki. Dodatkowo promocja nie dotyczyła wszystkich produktów.

Najmniejsza kobieta świata w reklamie polskich rajstop. Kolejna odsłona kontrowersyjnej kampanii. zobacz wideo:

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły cztery reklamacje. Klienci wskazywali w nich, że zamiast otrzymać dwa dodatkowe produkty w ramach promocji, muszą do nich jeszcze dopłacać.

Jak podaje w komunikacie UOKiK, "prezes urzędu nałożył na spółkę karę pieniężną w wysokości ponad 194 tys. zł. Sąd Apelacyjny w całości podzielił stanowisko prezesa UOKiK i oddalił apelację spółki. Sąd stwierdził, że urząd uwzględnił okoliczności łagodzące i prawidłowo wyliczył wysokość kary".

Polub WP Finanse