Dwie oferty w przetargu PKP Intercity na nowe pociągi
Dwóch producentów - bydgoska Pesa oraz konsorcjum Stadlera i nowosądeckiego Newagu - chce sprzedać PKP Intercity 20 nowoczesnych pociągów. Szacowana wartość kontraktu to 1 mld zł.
30.10.2013 | aktual.: 30.10.2013 15:50
Jak poinformowała w środę rzeczniczka przewoźnika Zuzanna Szopowska, nowe składy mają kursować w relacjach Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa - Białystok i Lublin oraz Białystok i Lublin - Warszawa - Koluszki - Częstochowa - Katowice - Bielsko Biała.
- Ponadto producent nowych pociągów zajmie się ich serwisowaniem w okresie nie krótszym niż 15 lat - wskazała rzeczniczka.
Stadler i Newag złożyły ofertę opiewającą na 1 mld 411 mln 154 tys. zł, a oferta Pesy wynosi 1 mld 320 mln 626 tys. zł. Oferty można było składać do środy.
Jak mówił w środę minister transportu Sławomir Nowak, PKP Intercity w ciągu pięciu lat może zadebiutować na warszawskiej giełdzie. Jednak wcześniej przewoźnik musi poprawić swoje wyniki finansowe i wymienić około 75 proc. swojego taboru. Program inwestycji w tabor PKP Intercity ma być zrealizowany do końca 2015 r.
Szef resortu transportu ocenił, że plan debiutu PKP Intercity na GPW jest "ambitny, ale realny".