Trwa ładowanie...

Dzień kobiet w finansach. Panie, wydając, potrafią oszczędzać

Bardziej zachowawcze w wydawaniu pieniędzy i wyczulone ma promocje. Jeśli można oszczędzić na zakupach, kobiety zdecydowanie chętniej niż mężczyźni skorzystają z okazji.

Dzień kobiet w finansach. Panie, wydając, potrafią oszczędzaćŹródło: 123RF, fot: 123rf
dmlu5ol
dmlu5ol

Różnice w podejściu do finansów kobiet i mężczyzn są znaczące – wynika z badań Santander Consumer Bank. Kobiety choć faktycznie lubią kupować, to zdecydowanie częściej niż mężczyźni korzystają z promocji.

Ponad 54,2 proc. pań szuka okazji zakupowych, podczas gdy tylko 45 proc. mężczyzn jest zainteresowanych specjalnymi ofertami cenowymi.
Panie potrafią skorzystać z poświątecznych oraz letnich wyprzedaży. Prawie 40 proc. kobiet deklaruje, że z nich korzysta. To dwa razy więcej niż w przypadku mężczyzn. To konsumentki zdecydowanie częściej korzystają też z aplikacji mobilnych sklepów, by zbierać punkty i zamieniać je na zniżki. Dzięki promocjom kobiety są w stanie zaoszczędzić rocznie dla rodzinnego budżetu nawet 1200 zł – wynika z badań.

Badanie Santander Consumer Bank
Źródło: Badanie Santander Consumer Bank, fot: Santander Consumer Bank

Mało tego, kobiety wydają pieniądze bardziej zachowawczo niż mężczyźni. Z myślą o większych wydatkach rozkładają zakupy w czasie albo gromadzą z wyprzedzeniem zapasy finansowe. Są też strażniczkami stabilności domowych budżetów.

dmlu5ol

Badania pokazały jeszcze jedną ciekawą zależność. Zdecydowanie bardziej prawdopodobne jest, że to kobieta zrezygnuje z zakupów dla siebie, jeśli budżet domowy czekają większe wydatki. Szczególnie mocno widoczne jest to w sytuacji, gdy trzeba kupić potrzebne dziecku przybory szkolne.

Badanie Santander Consumer Bank
Źródło: Badanie Santander Consumer Bank, fot: Santander Consumer Bank

Aż 42 proc. kobiet jest w stanie odmówić sobie przyjemności, by sfinansować wyprawkę. W przypadku mężczyzn taką deklarację składa tylko co piąty mężczyzna.

Badanie obala więc stereotyp o rozrzutności pań, ale jednocześnie potwierdza ten dotyczący czasu przeznaczanego na zakupy. Według Instytutu Badawczego GfK Polonia kobiety spędzają podczas jednorazowej wizyty w centrum handlowym na zakupach nawet 120 minut. Mężczyznom na załatwienie sprawunków wystarczy od 40 do 90 minut.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

dmlu5ol
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dmlu5ol