Dzień kobiet w finansach. Panie, wydając, potrafią oszczędzać
Bardziej zachowawcze w wydawaniu pieniędzy i wyczulone ma promocje. Jeśli można oszczędzić na zakupach, kobiety zdecydowanie chętniej niż mężczyźni skorzystają z okazji.
Różnice w podejściu do finansów kobiet i mężczyzn są znaczące – wynika z badań Santander Consumer Bank. Kobiety choć faktycznie lubią kupować, to zdecydowanie częściej niż mężczyźni korzystają z promocji.
Ponad 54,2 proc. pań szuka okazji zakupowych, podczas gdy tylko 45 proc. mężczyzn jest zainteresowanych specjalnymi ofertami cenowymi.
Panie potrafią skorzystać z poświątecznych oraz letnich wyprzedaży. Prawie 40 proc. kobiet deklaruje, że z nich korzysta. To dwa razy więcej niż w przypadku mężczyzn. To konsumentki zdecydowanie częściej korzystają też z aplikacji mobilnych sklepów, by zbierać punkty i zamieniać je na zniżki. Dzięki promocjom kobiety są w stanie zaoszczędzić rocznie dla rodzinnego budżetu nawet 1200 zł – wynika z badań.
Mało tego, kobiety wydają pieniądze bardziej zachowawczo niż mężczyźni. Z myślą o większych wydatkach rozkładają zakupy w czasie albo gromadzą z wyprzedzeniem zapasy finansowe. Są też strażniczkami stabilności domowych budżetów.
Badania pokazały jeszcze jedną ciekawą zależność. Zdecydowanie bardziej prawdopodobne jest, że to kobieta zrezygnuje z zakupów dla siebie, jeśli budżet domowy czekają większe wydatki. Szczególnie mocno widoczne jest to w sytuacji, gdy trzeba kupić potrzebne dziecku przybory szkolne.
Aż 42 proc. kobiet jest w stanie odmówić sobie przyjemności, by sfinansować wyprawkę. W przypadku mężczyzn taką deklarację składa tylko co piąty mężczyzna.
Badanie obala więc stereotyp o rozrzutności pań, ale jednocześnie potwierdza ten dotyczący czasu przeznaczanego na zakupy. Według Instytutu Badawczego GfK Polonia kobiety spędzają podczas jednorazowej wizyty w centrum handlowym na zakupach nawet 120 minut. Mężczyznom na załatwienie sprawunków wystarczy od 40 do 90 minut.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl