Trwa ładowanie...

E-usługi w Radomskim Pogotowiu Ratunkowym

Znikną bariery komunikacyjne, z którymi na co dzień mierzą się osoby niewidome czy głuchonieme, ale projekt będzie służył też innym pacjentom. Radomskie Pogotowie Ratunkowe wprowadza e -usługi. Ponad pięć milionów złotych na informatyzację instytucji wyłoży Unia Europejska.

E-usługi w Radomskim Pogotowiu RatunkowymFot: Phalinn Ooi/CC BY 2.0/flickr
d91f0t8
d91f0t8

Znikną bariery komunikacyjne, z którymi na co dzień mierzą się osoby niewidome czy głuchonieme, ale projekt będzie służył też innym pacjentom. Radomskie Pogotowie Ratunkowe wprowadza e -usługi.

Ponad pięć milionów złotych na informatyzację instytucji wyłoży Unia Europejska.

Nowoczesne narzędzia mają sprawić, że chorzy będą obsługiwani szybko i sprawnie, zarówno w czasie leczenia, jak i po jego zakończeniu - tłumaczy Piotr Kowalski, dyrektor pogotowia.

W poczekalni ambulatorium pojawią się infokioski, które ułatwią i przyspieszą rejestrację do lekarza. Pacjenci otrzymają numery, które potem w odpowiedniej kolejności wyświetlą się na multimedialnej tablicy.

d91f0t8

- System informatyczny będzie wykorzystywany także przy wystawianiu recept, skierowań i zwolnień lekarskich - tłumaczy dyrektor pogotowia Piotr Kowalski. Dzięki e-usługom wiele spraw uda się załatwić bez wychodzenia z domu, np. uzyskać odpis dokumentacji medycznej lub zamówić drogą elektroniczną transport sanitarny.

Bez unijnych pieniędzy pogotowie miałoby problem ze sfinansowaniem projektu. Zdaniem Rafała Rajkowskiego z samorządu Mazowsza, o sukcesie zdecydowały dwie rzeczy: ważny interes społeczny i kompletna dokumentacja.

W najbliższym czasie na informatyzację polskich urzędów i instytucji przeznaczonych zostanie z unijnej kasy około 650 milionów złotych.

d91f0t8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d91f0t8