E‑usługi w Radomskim Pogotowiu Ratunkowym
Znikną bariery komunikacyjne, z którymi na co dzień mierzą się osoby niewidome czy głuchonieme, ale projekt będzie służył też innym pacjentom. Radomskie Pogotowie Ratunkowe wprowadza e -usługi. Ponad pięć milionów złotych na informatyzację instytucji wyłoży Unia Europejska.
13.09.2016 | aktual.: 13.09.2016 11:27
Znikną bariery komunikacyjne, z którymi na co dzień mierzą się osoby niewidome czy głuchonieme, ale projekt będzie służył też innym pacjentom. Radomskie Pogotowie Ratunkowe wprowadza e -usługi.
Ponad pięć milionów złotych na informatyzację instytucji wyłoży Unia Europejska.
Nowoczesne narzędzia mają sprawić, że chorzy będą obsługiwani szybko i sprawnie, zarówno w czasie leczenia, jak i po jego zakończeniu - tłumaczy Piotr Kowalski, dyrektor pogotowia.
W poczekalni ambulatorium pojawią się infokioski, które ułatwią i przyspieszą rejestrację do lekarza. Pacjenci otrzymają numery, które potem w odpowiedniej kolejności wyświetlą się na multimedialnej tablicy.
- System informatyczny będzie wykorzystywany także przy wystawianiu recept, skierowań i zwolnień lekarskich - tłumaczy dyrektor pogotowia Piotr Kowalski. Dzięki e-usługom wiele spraw uda się załatwić bez wychodzenia z domu, np. uzyskać odpis dokumentacji medycznej lub zamówić drogą elektroniczną transport sanitarny.
Bez unijnych pieniędzy pogotowie miałoby problem ze sfinansowaniem projektu. Zdaniem Rafała Rajkowskiego z samorządu Mazowsza, o sukcesie zdecydowały dwie rzeczy: ważny interes społeczny i kompletna dokumentacja.
W najbliższym czasie na informatyzację polskich urzędów i instytucji przeznaczonych zostanie z unijnej kasy około 650 milionów złotych.