Elektryczny autobus to opłacalna inwestycja. Przekonuje się o tym Warszawa
Elektryczne autobusy okazały się być czterokrotnie tańsze w eksploatacji od podobnych pojazdów napędzanych silnikami wysokoprężnymi - podają Miejskie Zakłady Autobusowe, które od dwóch miesięcy eksploatują nowe pojazdy.
08.09.2015 | aktual.: 08.09.2015 14:28
Elektryczne autobusy, które obsługują jedną z linii w Warszawie okazały się być czterokrotnie tańsze w eksploatacji od podobnych pojazdów napędzanych silnikami wysokoprężnymi - podają Miejskie Zakłady Autobusowe, które od dwóch miesięcy eksploatują nowe pojazdy.
Przewoźnik informuje, że 10 autobusów Solaris Urbino 12 electric pokonuje w każdy dzień powszedni 1200 kilometrów, a w święta o 150 kilometrów mniej. Pojazdy wymagają ładowania nocnego i doładowania w ciągu dnia.
Elektrobusy Solarisa kosztowały prawie 22 miliony złotych, ale ich zakup kompensują niskie koszty eksploatacji. Do przejechania jednego kilometra Solaris Urbino 12 Electric zużywa około 1,35 kilowatogodzin energii. Przejazd 100 kilometrów kosztuje więc cztery razy mniej niż w przypadku klasycznego Solarisa Urbino 12, który zużywa około 40 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów.
Warszawski przewoźnik już planuje kolejne zakupy elektrobusów. Do 2020 roku po Warszawie ma jeździć kolejnych 130 tego typu pojazdów.
Do pełni szczęścia warszawskim zakładom brakuje większego zasięgu elektrycznych autobusów, tak aby bez doładowania w ciągu dnia mogły przejechać 200-250 kilometrów.