Emperia ogranicza otwarcia dużych sklepów, stawia na efektywność

Warszawa, 14.11.2014 (ISBnews) - Emperia Holding zamierza uruchomić 15-20 marketów własnych i 30-50 supermarketów w 2015 roku, poinformował prezes Dariusz Kalinowski. Natomiast sieć franszyzowa zwiększy się o 50-70 sklepów, co łącznie da 95-140 nowych punktów.

14.11.2014 | aktual.: 14.11.2014 15:23

"Modyfikujemy masz plan działania z powodu sytuacji rynkowej oraz dużych wymagań wobec lokalizacji. Supermarkety będziemy otwierać więc tylko w tych miejscach, gdzie mamy podpisane już umowy. Skupimy się natomiast na mniejszych, ale bardziej efektywnych formatach" - powiedział Kalinowski podczas konferencji prasowej.

W sierpniu prezes informował, że w przyszłym roku spółka chce otworzyć ok. 30 własnych i ok. 20 franczyzowych supermarketów Stokrotka oraz co najmniej 50 marketów własnych i tyle samo franczyzowych. To nie jedyne zmiany zaplanowane na przyszły rok.

"Zbliżyliśmy się już do docelowej marży brutto na sprzedaży, ale mają miejsce kolejne kroki np. na negocjacje ws. cen zakupowych co może dać 0,2-0,5%. Jednak gros z tego zostanie przeznaczone obniżki cen w sklepach, by budować przywiązanie klientów do sieci" - wyjaśnił.

Kalinowski widzi także jeszcze miejsce na poprawę marż w segmencie marek własnych. Nie wyklucza stworzenia wspólnej grupy zakupowej z innymi detalistami.

"Dziś możemy tylko powiedzieć, że wola takich działań z naszej strony jest. Nie mamy jednak żadnych konkretów, bo już o tym informować" - zaznaczył prezes.

"Docelowo chcemy mieć 10-proc. udział marek własnych w asortymencie. Ponieważ jednak wprowadzenie i przyzwyczajenie klienta do nowego produktu to 4-6 miesięcy, więc musi to potrwać" - dodał.

Emperia Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)