Enel-Med planuje w I półroczu 2011 roku zadebiutować na GPW (opis)
09.12. Warszawa (PAP) - Centrum Medyczne Enel-Med planuje w I półroczu 2011 roku zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych. Prospekt emisyjny może zostać zatwierdzony w...
09.12.2010 | aktual.: 09.12.2010 14:23
09.12. Warszawa (PAP) - Centrum Medyczne Enel-Med planuje w I półroczu 2011 roku zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych. Prospekt emisyjny może zostać zatwierdzony w pierwszym kwartale przyszłego roku - poinformował na spotkaniu z dziennikarzami prezes Adam Rozwadowski.
Prospekt emisyjny został już złożony w KNF, a środki z emisji zostaną przeznaczone na inwestycje, poszerzenie działalności i dalszy rozwój.
"W ramach naszych celów strategicznych na lata 2011-2012 chcemy umocnić pozycję na ryku i podnieść poziom rentowności, wybudować i wyposażyć nowy szpital, uruchomić kolejne centra diagnostyki obrazowej i usługi radiologii, rozbudować sieć przychodni, a także rozwinąć system IT" - powiedział na spotkaniu z dziennikarzami Adam Rozwadowski.
"Chcąc zrealizować nasze zamierzenia i cele jednym ze źródeł finansowania tego jest debiut na GPW. Myślę, że debiut powinien nastąpić w pierwszej połowie przyszłego roku. 2 grudnia złożyliśmy prospekt emisyjny w KNF i myślę, że więcej będziemy mogli powiedzieć po zatwierdzeniu prospektu, co jak sądzę, nastąpi w pierwszym kwartale przyszłego roku" - dodał.
Powiedział też, że w 2011 roku Enel-Med chce otworzyć swój drugi szpital, tym razem w centrum Warszawy.
"Pozwolenie na budowę mamy szanse uzyskać do końca tego roku lub w styczniu. Myślę, że do końca przyszłego roku powinniśmy zrealizować to przedsięwzięcie" - powiedział Rozwadowski.
Enel-Med nastawia się też w przyszłości na akwizycje, gdy szpitale zaczną być przekształcane w jednoosobowe spółki skarbu państwa, ale prezes Rozwadowski powiedział, że sprawa akwizycji to raczej kwestia kolejnych lat i kolejnych emisji akcji, a nie przyszłego roku.
Spółka ma obecnie jeden szpital, na Zaciszu w Warszawie, 10 własnych przychodni i ok. 400 placówek medycznych w całej Polsce, a także ponad 20 placówek diagnostycznych. Pod opieką Enel-Medu znajduje się ok. 83 tys. abonamentowych pacjentów korporacyjnych i ok. 1.000 firm. Łącznie z usług Enel-medu korzysta ponad 300 tys. pacjentów.
W 2009 roku przychody Enel-Medu wzrosły r/r o 18 proc. do 120,9 mln zł, EBIT wzrósł o 535,6 proc. do 2,9 mln zł, a zysk netto wyniósł 0,1 mln zł wobec 1,4 mln zł straty w 2008 roku.
Ok. 56 proc. przychodów Enel-Medu pochodzi z abonamentów, 32 proc. z płatności za konkretne usługi (Fee For Service), a 12 proc. z kontraktów z NFZ.
W 2010 roku spółka spodziewa się poprawić wyniki finansowe i zwiększyć przychody ze sprzedaży o kilkanaście procent. Narastająco po trzech kwartałach 2010 roku przychody Enel-medu wzrosły r/r o 12 proc. do 101 mln zł.
Głównymi akcjonariuszami Enel-Medu jest rodzina Rozwadowskich, która ma ok. 98,5 proc. kapitału, a prezes Rozwadowski zapowiedział, że rodzina chce zachować kontrolę nad spółką.(PAP)
bas/ asa/