Eurocash kupi 51% udziałów w sieci 'Inmedio', ma umowę franszyzową z '1minute'
Warszawa, 11.06.2014 (ISBnews) - Grupa Eurocash podpisała umowy z Lagardère Services na zakup po 51% udziałów w spółce prowadzącej sieć...
11.06.2014 08:31
Warszawa, 11.06.2014 (ISBnews) - Grupa Eurocash podpisała umowy z Lagardère Services na zakup po 51% udziałów w spółce prowadzącej sieć salonów prasowych "Inmedio" oraz umowę franczyzową z HDS umożliwiającą rozwój sieci sklepów typu convenience pod marką "1minute", podała spółka. Operatorem projektu będzie nowo powołana spółka Eurocash Convenience.
"Zgodnie z podpisaną 10 czerwca br. umową przedwstępną, Eurocash nabędzie od HDS Polska 51% udziałów w spółce, która prowadzić będzie sieć sklepów Inmedio, liczącą obecnie ponad 410 placówek detalicznych zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Salony Inmedio oferują szeroki asortyment artykułów FMCG, od papierosów, prasy i książek po słodycze, napoje i artykuły impulsowe. W wybranych placówkach Inmedio dostępne są ponadto płatności za rachunki, przekazy pieniężne, a także usługi kurierskie" - czytamy w komunikacie.
Jednocześnie nowo powołana spółka zależna Eurocash - Eurocash Convenience - zawarła z HDS umowę franczyzową, pozwalającą na wykorzystanie znaku towarowego "1minute" do rozwoju sieci sklepów typu convenience, które łączą w sobie gastronomię i sprzedaż produktów FMCG w dogodnych lokalizacjach, podano także.
"1minute" to placówki oferujące szeroki asortyment produktów, począwszy od artykułów spożywczych i napojów, alkoholu, pieczywa, towarów codziennego użytku, poprzez nabiał, świeże kanapki i sałatki, dania gotowe, ciastka i lody, a kończąc na ciepłych daniach fast food oraz gorącej kawie i herbacie. Dodatkowo, w sklepach 1minute możliwe jest doładowanie kart pre-paid, korzystanie z usług Lotto czy opłacanie rachunków.
"Dzięki umowie z HDS Polska, Grupa Eurocash pozyskuje partnera posiadającego unikalne na rynku polskim know-how w zakresie prowadzenia sklepów typu convenience. Z tego też powodu, operacyjne zarządzanie siecią Inmedio pozostanie w gestii HDS. Z kolei Eurocash, dysponując pakietem kontrolnym, będzie dążył do dalszego rozwoju sieci w oparciu o model franczyzowy oraz wzmocnienie pozycji konkurencyjnej placówek poprzez zapewnienie efektywnej i kompleksowej obsługi w zakresie dostaw" - powiedział dyrektor finansowy Eurocash Jacek Owczarek, cytowany w komunikacie.
Spółka podaje, że 2013 r. przychody ze sprzedaży sklepów należących do sieci Inmedio wyniosły około 507 mln zł, a zysk EBITDA około 15,6 mln zł.
"Równie istotna z punktu widzenia możliwości rozwoju Grupy Eurocash jest umowa franczyzowa na rozwój placówek 1minute. Umożliwi ona nam dostęp do rozpoznawalnej marki oraz do wypracowanych, wdrożonych i sprawdzonych rozwiązań systemowych i produktowych, które powinny przyczynić się do przyspieszenia rozwoju sklepów typu convenience przez Grupę Eurocash. (...) Jako hurtowy partner tzw. tradycyjnego handlu jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwojem tego typu placówek i możliwościami, jakie stwarza nam współpraca z HDS" - dodał Owczarek.
Finalizacja transakcji pomiędzy Eurocash oraz HDS Polska i Lagardère Services będzie uzależniona od spełnienia się warunków uzgodnionych w umowie przedwstępnej, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
"Pierwszy sklep Inmedio w Polsce powstał w 1998 r. Dziś jest to sieć licząca ponad 410 placówek, zlokalizowanych przede wszystkim w centrach handlowych. (...). Dziś pod marką 1minute funkcjonuje blisko 70 placówek. Współpraca z Eurocash stwarza szanse na dalszy rozwój obu sieci i wzmocnienie ich pozycji konkurencyjnej" - podsumował prezes HDS Polska Andrzej Kacperski.
Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.
(ISBnews)