Eurocash kupi 51% udziałów w sieci 'Inmedio', ma umowę franszyzową z '1minute'

  Warszawa, 11.06.2014 (ISBnews) - Grupa Eurocash podpisała umowy z Lagardère Services na zakup po 51% udziałów w spółce prowadzącej sieć...

Warszawa, 11.06.2014 (ISBnews) - Grupa Eurocash podpisała umowy z Lagardère Services na zakup po 51% udziałów w spółce prowadzącej sieć salonów prasowych "Inmedio" oraz umowę franczyzową z HDS umożliwiającą rozwój sieci sklepów typu convenience pod marką "1minute", podała spółka. Operatorem projektu będzie nowo powołana spółka Eurocash Convenience.

"Zgodnie z podpisaną 10 czerwca br. umową przedwstępną, Eurocash nabędzie od HDS Polska 51% udziałów w spółce, która prowadzić będzie sieć sklepów Inmedio, liczącą obecnie ponad 410 placówek detalicznych zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Salony Inmedio oferują szeroki asortyment artykułów FMCG, od papierosów, prasy i książek po słodycze, napoje i artykuły impulsowe. W wybranych placówkach Inmedio dostępne są ponadto płatności za rachunki, przekazy pieniężne, a także usługi kurierskie" - czytamy w komunikacie.

Jednocześnie nowo powołana spółka zależna Eurocash - Eurocash Convenience - zawarła z HDS umowę franczyzową, pozwalającą na wykorzystanie znaku towarowego "1minute" do rozwoju sieci sklepów typu convenience, które łączą w sobie gastronomię i sprzedaż produktów FMCG w dogodnych lokalizacjach, podano także.

"1minute" to placówki oferujące szeroki asortyment produktów, począwszy od artykułów spożywczych i napojów, alkoholu, pieczywa, towarów codziennego użytku, poprzez nabiał, świeże kanapki i sałatki, dania gotowe, ciastka i lody, a kończąc na ciepłych daniach fast food oraz gorącej kawie i herbacie. Dodatkowo, w sklepach 1minute możliwe jest doładowanie kart pre-paid, korzystanie z usług Lotto czy opłacanie rachunków.

"Dzięki umowie z HDS Polska, Grupa Eurocash pozyskuje partnera posiadającego unikalne na rynku polskim know-how w zakresie prowadzenia sklepów typu convenience. Z tego też powodu, operacyjne zarządzanie siecią Inmedio pozostanie w gestii HDS. Z kolei Eurocash, dysponując pakietem kontrolnym, będzie dążył do dalszego rozwoju sieci w oparciu o model franczyzowy oraz wzmocnienie pozycji konkurencyjnej placówek poprzez zapewnienie efektywnej i kompleksowej obsługi w zakresie dostaw" - powiedział dyrektor finansowy Eurocash Jacek Owczarek, cytowany w komunikacie.

Spółka podaje, że 2013 r. przychody ze sprzedaży sklepów należących do sieci Inmedio wyniosły około 507 mln zł, a zysk EBITDA około 15,6 mln zł.

"Równie istotna z punktu widzenia możliwości rozwoju Grupy Eurocash jest umowa franczyzowa na rozwój placówek 1minute. Umożliwi ona nam dostęp do rozpoznawalnej marki oraz do wypracowanych, wdrożonych i sprawdzonych rozwiązań systemowych i produktowych, które powinny przyczynić się do przyspieszenia rozwoju sklepów typu convenience przez Grupę Eurocash. (...) Jako hurtowy partner tzw. tradycyjnego handlu jesteśmy szczególnie zainteresowani rozwojem tego typu placówek i możliwościami, jakie stwarza nam współpraca z HDS" - dodał Owczarek.

Finalizacja transakcji pomiędzy Eurocash oraz HDS Polska i Lagardère Services będzie uzależniona od spełnienia się warunków uzgodnionych w umowie przedwstępnej, w szczególności uzyskania przez Eurocash zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

"Pierwszy sklep Inmedio w Polsce powstał w 1998 r. Dziś jest to sieć licząca ponad 410 placówek, zlokalizowanych przede wszystkim w centrach handlowych. (...). Dziś pod marką 1minute funkcjonuje blisko 70 placówek. Współpraca z Eurocash stwarza szanse na dalszy rozwój obu sieci i wzmocnienie ich pozycji konkurencyjnej" - podsumował prezes HDS Polska Andrzej Kacperski.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.