Europejski Kongres Gospodarczy - rekordowy pod względem frekwencji
Zorganizowana przed miesiącem ósma edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach była rekordowa pod względem frekwencji - w imprezie uczestniczyło ponad 8 tys. osób, a ekwiwalent reklamowy związany z relacjami z kongresu w mediach przekroczył dotąd 28 mln zł.
17.06.2016 15:00
Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby przeznaczyć na reklamy o tej samej powierzchni i w tym samym czasie antenowym co publikacje dotyczące kongresu lub wzmiankujące to wydarzenie. Z badań zleconych przez organizatorów wynika, że w polskich mediach takich publikacji było dotąd blisko 6 tys., a ponad 4 tys. razy wspominano o imprezie w mediach społecznościowych.
W piątek organizatorzy oraz przedstawiciele władz Katowic podsumowali podczas konferencji prasowej majowy kongres, relacjonowany przez ponad 550 dziennikarzy z niemal 200 redakcji.
"Naszym zdaniem, połączone Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek mają największy potencjał w Polsce do organizowania tego typu wydarzeń. Zamierzamy stawiać na +przemysł spotkań+, uważamy to za dobry kierunek dla miasta; chcemy wykorzystywać kongres, by pokazać przemianę Katowic" - skomentował wiceprezydent miasta Waldemar Bojarun.
Towarzyszące kongresowi spotkanie firm startupowych European Start Up Days odwiedziło ponad 2 tys. osób, a związany z tym wydarzeniem ekwiwalent reklamowy obliczono na 3 mln zł. Innym wydarzeniem towarzyszącym był adresowany do studentów projekt EEC Liderzy Przyszłości, w ramach którego ze znanymi politykami i ludźmi biznesu spotkało się ok. 2 tys. młodych ludzi.
"Te liczby robią wrażenie. Europejski Kongres Gospodarczy bezsprzecznie jest już największą imprezą gospodarczą w Europie Centralnej" - powiedział inicjator wydarzenia, prezes Grupy PTWP Wojciech Kuśpik, według którego kongres daje impuls nowym projektom gospodarczym, a dla działających w regionie przedsiębiorców stanowi jeden z najgorętszych i najbardziej pracowitych okresów w roku.
Według badań instytutu BCMM, 94 proc. słuchaczy oraz 89 proc. panelistów zadeklarowało swój udział w kolejnej edycji kongresu w przyszłym roku. Za największy atut organizacyjny ankietowani uznali lokalizację wydarzenia w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach oraz pobliskim Spodku. Chwalono też m.in. standard sal konferencyjnych.
Tegoroczna edycja kongresu objęła ponad 120 debat; wśród wiodących tematów znalazły się problemy i przyszłość UE w trudnej sytuacji geopolitycznej, zależności między energetyką, polityką ochrony klimatu i rozwojem nowoczesnego przemysłu, digitalizacja gospodarki oraz innowacje i nowe technologie.
W organizację kongresu było zaangażowanych w sumie ok. 3 tys. osób. Wydarzenie wpływa też na rozwój usług, turystyki biznesowej i konferencyjnej. W czasie imprezy w Katowicach trudno o miejsce w hotelu, zarabiają też np. restauratorzy i taksówkarze.
"W trakcie trzech dni wykonaliśmy ok. 2,3 tys. zleceń dla gości oraz organizatorów kongresu; to 18 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Obsługa tak dużej imprezy jest dla nas reklamą oraz prezentacją naszych możliwości" - powiedział prezes City Taxi Katowice Tomasz Cichy.
Dodał, że na początku czerwca ta korporacja taksówkowa odnotowała zwiększone zainteresowanie swoją ofertą na obsługę konferencji. "Nasi nowi kontrahenci podają, iż jedną z przyczyn wyboru City Taxi Katowice poza wysoką jakością usług jest właśnie doświadczenie w obsłudze kongresu" - wskazał prezes.