Eurosnack chce drugiej połowie czerwca wejść na NewConnect

28.05. Warszawa (PAP) - Eurosnack, producent słonych przekąsek i biszkoptów sprzedawanych pod markami Chrupcie i Lajkonik, chce drugiej połowie czerwca zadebiutować na NewConnect -...

28.05.2010 | aktual.: 28.05.2010 10:23

28.05. Warszawa (PAP) - Eurosnack, producent słonych przekąsek i biszkoptów sprzedawanych pod markami Chrupcie i Lajkonik, chce drugiej połowie czerwca zadebiutować na NewConnect - podała spółka w komunikacie prasowym.

W ubiegłym miesiącu spółka przeprowadziła prywatną emisję akcji serii D, z której pozyskano 1,0 mln złotych. Środki zostaną przeznaczone na zwiększenie mocy produkcyjnych spółki.

Funkcję oferującego podczas emisji pełnił Wrocławski Dom Maklerski.

"Rosnący popyt na nasze produkty przełożył się na decyzję o emisji akcji. Tutaj inwestorzy miło nas zaskoczyli, ponieważ planowaliśmy ograniczyć jej wartość do pół miliona złotych. Okazało się, że zainteresowanie jest o 100 proc. większe i podwoiliśmy tę pulę do miliona złotych. Środki z tej emisji pozwolą na rozbudowę infrastruktury, parku maszynowego, co przełoży się na możliwość realizacji większej ilości zleceń, a tym samym zwiększenie sprzedaży" - powiedział cytowany w komunikacie prezes Mariusz Spirkowicz.

Eurosnack miał w pierwszym kwartale 2010 roku ponad 1,6 mln zł przychodów oraz blisko 67 tys. zł zysku netto. Wynik ten jest związany ze zmianą modelu biznesowego spółki, który opiera się przede wszystkim na sprzedaży za pośrednictwem dużych sieci handlowych, na podstawie długoterminowych umów.

"Postanowiliśmy zmienić nasz dotychczasowy model sprzedaży, który powoli przestawał spełniać oczekiwania zarówno zarządu, jak i rynku. Obecnie odbiorcami naszych wyrobów są sieci detaliczne oraz inne sklepy wielkopowierzchniowe. Dostarczamy im produkty naszej marki oraz realizujemy zamówienia na wyroby pod marką klienta. Mamy podpisane długoterminowe umowy, które zapewniają nam względne bezpieczeństwo stałych przychodów. Na koniec 2010 roku prognozujemy, że wypracowany przez nas wzrost przychodów ze sprzedaży wyniesie ponad 1,48 mln zł rok do roku" - powiedział Spirkowicz.

Eurosnack jest producentem oraz dystrybutorem słonych przekąsek (m.in. chrupek kukurydzianych naturalnych i smakowych) a także biszkoptów. Swoje produkty oferuje pod markami własnymi: "Chrupcie" oraz "Lajkonik".

Model biznesowy Spółki opiera się na współpracy z hurtowniami oraz dużymi sieciami detalicznymi, takimi jak Tesco Polska, Carrefour Polska czy też E'Leclerc.

Eurosnack działa na rynku spożywczym od 1996 roku. W 2007 roku Spółka przejęła Zakład Przemysłu Cukiernicznego "Lajkonik" wraz ze wszystkimi prawami do produktów tej marki. Spółka posiada dwa zakłady produkcyjne: w Dobczycach k. Krakowa oraz w Chorzowie .(PAP)

bas/ asa/

Źródło artykułu:PAP
emisjanewconnecthandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)