Fast foody z najgorszą i najlepszą obsługą

Amerykanie, w końcu w tym temacie najwięksi eksperci (wyrażamy w tym momencie podziw dla ich gabarytów, jak i wiedzy na temat barów szybkiej obsługi) po raz kolejny zbadali, co na temat fast foodów myślą klienci i wyszło im, że wielkość, owszem, ma znaczenie, ale jest ona odwrotnie proporcjonalna do osiąganej satysfakcji. Innymi słowy, im większa i bardziej popularna sieć, tym gorzej.

Indeks satysfakcji konsumenckiej ACSI, bo o nim mowa, tworzony jest na podstawie wywiadów z klientami. Zasada jest dość prosta, choć same wyliczenia skomplikowane. W skrócie chodzi o to, że oczekiwania konsumentów są konfrontowane z rzeczywistością zastaną w barach.

A oto wyniki. Zobacz, w których restauracjach jada się najprzyjemniej, a w których wizyta to istna katorga.

Czy tak samo jest w Polsce?

Obraz

/ 13Tam zostaniesz obsłużony najlepiej

Obraz
© joriy_flickr_cc | joriy_flickr_cc

Amerykanie, w końcu w tym temacie najwięksi eksperci (wyrażamy w tym momencie podziw dla ich gabarytów, jak i wiedzy na temat barów szybkiej obsługi) po raz kolejny zbadali, co na temat fast foodów myślą klienci i wyszło im, że wielkość, owszem, ma znaczenie, ale jest ona odwrotnie proporcjonalna do osiąganej satysfakcji. Innymi słowy, im większa i bardziej popularna sieć, tym gorzej.

Indeks satysfakcji konsumenckiej ACSI, bo o nim mowa, tworzony jest na podstawie wywiadów z klientami. Zasada jest dość prosta, choć same wyliczenia skomplikowane. W skrócie chodzi o to, że oczekiwania konsumentów są konfrontowane z rzeczywistością zastaną w barach.

A oto wyniki. Zobacz, w których restauracjach jada się najprzyjemniej, a w których wizyta to istna katorga.

czy tak samo jest w Polsce?

/ 13McDonald's

Obraz
© KAREN_BLEIER_afp | KAREN_BLEIER_afp

To już trzeci kolejny rok, w którym McDonald's jest najgorszy ze wszystkich badanych sieci.73 proc. to wprawdzie najlepszy wynik od ponad 15 lat, ale do liderów zestawienia wciąż sporo mu brakuje.

W porównaniu z poprzednim rokiem wynik McDonald's poprawił się o 1,4 proc. Jeszcze dekadę temu indeks satysfakcji konsumenckiej dla barów Big M wynosił poniżej 60 proc.

/ 13Burger King

Obraz
© ROBYN_BECK_afp | ROBYN_BECK_afp

W 2010 r. Burger King posiadał ponad 12 000 restauracji w 73 państwach. I co z tego, skoro i tak w zestawieniu ta sieć zajęła przedostatnie miejsce, osiągając wynik o zaledwie 2 pkt lepszy od odwiecznego wroga.

Indeks ASCI 75 proc.

/ 13KFC

Obraz
© ERIC_PIERMONT_afp | ERIC_PIERMONT_afp

Wynik KFC też nie powala. Ta jedna z największych sieci barów szybkiej obsługi serwujących dania fast food osiągnęła wynik na poziomie 75 proc.

W Polsce funkcjonuje ponad 200 lokali Kentucky Fried Chicken.

/ 13Starbucks

Obraz
© PAUL_J_RICHARDS_afp | PAUL_J_RICHARDS_afp

Klienci Starbucksa są bardzo lojalni, ale są pewne granice. Tym razem kawoszy wkurzyły podwyżki. W porównaniu z poprzednim zestawieniem wynik największej kawiarnianej sieci na świecie spadł o 5 proc. do 76 proc.

Starbucks działa w ponad 50 krajach. Pierwsza kawiarnia w Polsce uruchomiona została w kwietniu 2009 roku w Warszawie na Nowym Świecie.

/ 13Taco Bell

Obraz
© DON_EMMERT_afp | DON_EMMERT_afp

Taco Bell wystartował w naszym kraju w 1993 roku, ale szybko się zwinął. Polakom ewidentnie nie smakowały specjały kuchni Mex-Tex. Inna sprawa, że już wówczas sieć popadła w kłopoty finansowe.

W USA ta amerykańska sieć barów szybkiej obsługi, specjalizująca się w potrawach meksykańsko-teksańskich radzi sobie całkiem dobrze.

Firma osiągnęła poziom satysfakcji klientów wynoszący 77 proc. i był to wynik lepszy o 1,3 proc. w porównaniu do ubiegłego roku

/ 13Domino's Pizza

Obraz
© wikipedia_cc | wikipedia_cc

Od niedawna znana i obecna także w Polsce sieć pizzerii Domino's nie poprawiła swojego wyniku procentowego nawet o jedną dziesiątą i ponownie osiągnęła wynik na poziomie 77 proc.

W ofercie restauracji oprócz pizzy znajdują się też przystawki i desery.

/ 13Wendy's

Obraz
© SCOTT_OLSON_afp | SCOTT_OLSON_afp

Nieznana w Polsce, a bardzo popularna za Oceanem siec Wendy's to numer jeden rankingu wśród sprzedawców hamburgerów. Poprawa wyniku o 1,3 proc. do poziomu 78 proc. dała tej sieci piąte miejsce.

Charakterystyczne jest to, że hamburgery sieci Wendy's (wkłady w bułkę), są kwadratowe, a nie okrągłe jak w większości innych restauracji.

/ 13Pizza Hut

Obraz
© KEVORK_DJANSEZIAN_afp | KEVORK_DJANSEZIAN_afp

Pizza Hut bardzo pogorszyła swój wynik w indeksie satysfakcji konsumenckiej. W porównaniu z poprzednim zestawieniem straciła aż 3,7 proc. i obecnie ma 78 proc.

Mimo pogorszenia swojej pozycji i tak plasuje się wyżej od wszystkich sprzedawców hamburgerów.

10 / 13Dunkin' Donuts

Obraz
© Ramin_Talaie_afp | Ramin_Talaie_afp

Jednym z dwóch debiutantów w tegorocznym zestawieniu jest Dunkin' Donuts. Osiągnięty przez tę sieć pączkarni wynik 79 proc. plasuje ją na miejscu tuż za podium.

W Polsce sieć miała 18 lokali w Warszawie, Gdyni, Krakowie, Katowicach i Bytomiu. Wszystkie zostały zamknięte w 2002 roku.

11 / 13Little Caesar's

Obraz
© ntb_cc | ntb_cc

O 2,5 proc. poprawiła swój wynik inna znana w USA sieć pizzerii, Little Ceasar's. Amerykanie uwielbiają pizzę, a raz znalazłszy swoją ulubioną, bardzo często do niej powracają. Nie inaczej jest w przypadku tej pizzerii.

Little Ceasar's osiągnął wynik na poziomie 82 proc.

12 / 13Subway

Obraz
© MIGUEL_MEDINA_afp | MIGUEL_MEDINA_afp

Subway pojawił się w zestawieniu po raz pierwszy, ale za to zadebiutował od razu na drugim miejscu podium. Wynik na poziomie 82 proc. bardzo dobrze rokuje dla tej sieci.

Subway, który oferuje przede wszystkim kanapki, sałatki oraz wrapy, jest najszybciej rozwijającą się siecią franczyzy na świecie. Od kilku lat dynamicznie rozwija się również w Polsce.

13 / 13Papa John's

Obraz
© wikipedia_cc | wikipedia_cc

Papa John's powrócił na szczyt zestawienia po roku przerwy. Klienci są bardzo zadowoleni z tej sieci pizzerii i bardzo chętnie do niej powracają.

W porównaniu z poprzednim rokiem ta sieć poprawiła swój wynik aż o 5,1 proc.

Wybrane dla Ciebie

Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"