Trwa ładowanie...
d3yexze
15-10-2014 12:19

Fenghua chce być numerem 1 w Chinach, będzie płacić dywidendę

Warszawa, 15.10.2014 (ISBnews) - Fenghua SoleTech po wejściu na giełdy w Warszawie i Frankfurcie nie zamierza zwiększać liczby akcji w wolnym obrocie, która po debiucie sięgnie 10,7%. Polityka dywidendowa spółki zakłada wypłatę dywidendy na poziomie 10-20% rocznego zysku, począwszy od wyniku za 2014 roku, poinformowali przedstawiciele spółki. Fenghua chce stać się graczem numer 1 na chińskim rynku produkcji podeszew.

d3yexze
d3yexze

Oferta 1,2 mln nowych akcji Fenghua, drugiego gracza na rynku produkcji podeszew w Chinach rozpocznie się 17 października.

"Planujemy zaoferować 1,2 mln nowych akcji, które będą stanowić 10,71% akcji w wolnym obrocie. Oferta będzie zawierała jedną transzę, bez podziału. Pewną normą Unii Europejskiej jest nieróżnicowanie inwestorów. My chcemy naszą ofertą odnosić się do najlepszych praktyk, przyjęliśmy więc taką zasadę, że nie dzielimy oferty na transze. Przedział cenowy akcji określiliśmy na 10-12 euro za akcję, a przedział cenowy w złotówkach zostanie określony 16 października. W Polsce zapisy będą przyjmowane w złotówkach, według kursu NBP z 15 października 2014 r." - poinformował prezes oferującego - domu maklerskiego DF Capital Jarosław Dąbrowski podczas konferencji prasowej.

Dąbrowski poinformował, że po debiucie że spółka nie planuje zwiększać liczby akcji w wolnym obrocie z poziomu 10,71%.

"Na chwilę obecną nie mamy takich założeń. Te środki powinny spokojnie wystarczyć na 18 miesięcy. Spółka jest zasobna w gotówkę, więc pozyskanie dodatkowych środków nie jest potrzebne" - powiedział prezes DF Capital.

d3yexze

Zgodnie z zapisami w prospekcie, w 2015 roku będzie wypłacona dywidenda za 2014 rok w przedziale 10-20% zysku.

"Nasza firma co roku notuje wzrost wyników i to w tempie dwucyfrowym. Chcemy już w przyszłym roku podzielić się zyskami z nowymi inwestorami , wypłacając dywidendę za 2014 rok. W kolejnych latach chcemy wypłacać od 10 do 20% rocznego zysku" - powiedział dyrektor generalny i główny akcjonariusz Fenghua Weijie Lin podczas konferencji prasowej.

Ustalenie ceny emisyjnej nastąpi 24 października, a debiut giełdowy planowany jest na 6 listopada.

"Planujemy rozpoczęcie notowań akcji w Warszawie i Frankfurcie 6 listopada. Mamy nadzieję, że debiut będzie tego samego dnia na obu rynkach. My będziemy na pewno gotowi 6 listopada" - podkreślił Dąbrowski.

d3yexze

Zapisy na akcje w Polsce będą przyjmowane w BM Alior Banku, BM Banku GGŻ, DM BOŚ, DM DF Capital.

Fenghua planuje wykorzystanie wpływów z oferty na powiększenie przestrzeni produkcyjnej do 3000 m2 wobec 1600m2 obecnie. Spółka chce także zwiększyć nakłady na zespół badań i rozwoju w celu pozyskania nowych technologii do designu oraz wydatków na marketing w celu pozyskania nowych klientów.

"Naszą wizją jest to, aby stać się największym graczem na rynku podeszew w Chinach. Nasze założenia są takie, aby osiągnąć 80 mln wyprodukowanych podeszew w 2016 roku, czyli podwoić naszą obecną produkcję. Rynek obuwia będzie rósł i ten trend się utrzyma w kolejnych latach. Jest to związane ze zmianą stylu życia i zwiększaniem zamożności społeczeństwa chińskiego. Obecnie w Chinach mamy ok. 400 klientów - odbiorców naszych podeszew" - powiedział dyrektor finansowy spółki Shiau Wuee Yong.

d3yexze

Fenghua planuje także rozszerzenie swojej oferty o nowe, własne modele podeszew w celu zwiększenia skali działalności i rozszerzenie współpracy z lokalnymi producentami obuwia sportowego dostarczającymi produkty dla czołowych marek na świecie.

Dyrektor generalny poinformował, że Fenghua nie planuje żadnych przejęć na rodzimym rynku. "Firma nie planuje żadnych przejęć i fuzji. Wejście na giełdę umocni naszą pozycję, będzie dodatkowym zastrzykiem finansowym. Chcemy rozwijać się w swoim tempie" = podkreślił Lin.

Spółka nie podała prognoz finansowych na ten rok. "Nie prognozujemy wyników za ten rok. Nasza założenia opierają się na tym, aby ten wzrost był zauważalny" - podkreślił dyrektor finansowy.

d3yexze

Przychody Fenghua wyniosły 90,06 mln euro w 2013 roku wobec 83,58 mln euro rok wcześniej. Zysk netto spółki sięgnął 18,75 mln euro w 2013 r. w porównaniu z 15,49 mln euro rok wcześniej. Marża zysku netto wzrosła do 20,8% wobec 18,5% w 2012 r.

Po I półroczu 2014 przychody Fenghua wzrosły do 42,47 mln euro z 37,41 mln euro rok wcześniej. Zysk netto zwiększył się w tym czasie do 9,55 mln euro wobec 7,86 mln euro rok wcześniej.

Zakład produkcyjny Fenghua znajduje się w mieście Jinjiang, jednym z wiodących ośrodków przemysłu obuwniczego w Chinach, w którym działa 8-9 tys. producentów obuwia. Wartość chińskiego rynku obuwia sportowego dla dorosłych, według prognoz sięgnie 304 mld RMB, a w 2016 roku osiągnie wartość 364 mld RMB. W ciągu kolejnych lat chiński rynek obuwniczy powinien rosnąć w tempie przekraczającym 10% rocznie.

(ISBnews)

d3yexze
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3yexze