Ferro chce pozyskać z emisji na GPW około 8,56 mln zł netto (opis)
...
16.03.2010 | aktual.: 16.03.2010 13:53
dochodzi informacja z raportu kwartalnego #
16.03. Warszawa (PAP) - Działająca w branży sanitarnej spółka Ferro szacuje, że wpływy netto z emisji nowych akcji wyniosą około 8,56 mln zł, z czego do 7,56 mln zł trafić ma na zwiększenie kapitału obrotowego, a 1 mln zł na inwestycje w IT - poinformowała spółka w prospekcie emisyjnym. Spółka spodziewa się, że wpływy brutto z emisji 1 mln akcji serii C wyniosą 11-12 mln zł.
"Oczekujemy wpływów brutto na poziomie 11-12 mln zł" - powiedziała na konferencji prezes Ferro Aneta Raczek.
Publikacja przedziału cenowego akcji przewidziana jest na 22 marca.
Spółka poinformowała w prospekcie emisyjnym, że planuje przeznaczać na wypłatę dywidendy do 2012 roku do 50 proc. każdorocznego osiąganego zysku netto. Zdaniem przedstawicieli Ferro, dywidenda za 2009 rok może nie zostać wypłacona.
"Biorąc pod uwagę emisję, myślę, że w tym roku zarząd nie będzie rekomendował wypłaty dywidendy za 2009 rok" - powiedziała Raczek.
Spółka podała w prospekcie, że celem oferty jest sprzedaż części akcji przez wprowadzającego, tj. Skrotnex Ltd., pozyskanie środków na zwiększenie kapitału obrotowego i i na rozbudowę infrastruktury IT grupy.
Oferta publiczna obejmie do 4 mln akcji. Ofertą objętych jest 1 mln akcji serii C oferowanych w ramach publicznej subskrypcji oraz do 3 mln akcji serii A, oferowanych przez wprowadzającego w ramach publicznej sprzedaży.
Transza detaliczna obejmuje do 600.000 akcji serii C, a transza instytucjonalna obejmuje do 3.400.000 akcji oferowanych, w tym 400.000 akcji serii C oraz 3 mln akcji serii A.
Przyjmowanie zapisów w transzy detalicznej odbędzie się w dniach 23-25 marca, a w transzy instytucjonalnej 29-30 marca. Zamknięcie oferty zaplanowano na 31 marca.
Po trzech kwartałach 2009 r. przychody ze sprzedaży grupy wynosiły ponad 119 mln zł, a zysk netto blisko 11 mln zł. Zdaniem przedstawicieli Ferro, wyniki za cały 2009 rok będą porównywalne do wyników za 2008 rok.
W 2008 roku Ferro osiągnęło 153 mln zł przychodów oraz 10,9 mln zł zysku netto.
Grupa Ferro zajmuje się produkcją i sprzedażą armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej pod własnymi markami (Ferro, Weberman) oraz pod markami klientów grupy. Ferro jest również przedstawicielem na rynku polskim włoskich producentów Caleffi i Cimm. (PAP)
pam/ jtt/