Ferro pozytywnie ocenia I kw., nie zarekomenduje dywidendy za '09

14.04. Warszawa (PAP) - Ferro pozytywnie ocenia I kwartał tego roku. Spółka potwierdza, że nie będzie rekomendować wypłaty dywidendy z zysku za 2009 rok, ale nie wyklucza, że...

14.04.2010 | aktual.: 14.04.2010 12:38

14.04. Warszawa (PAP) - Ferro pozytywnie ocenia I kwartał tego roku. Spółka potwierdza, że nie będzie rekomendować wypłaty dywidendy z zysku za 2009 rok, ale nie wyklucza, że powróci do dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami już w 2010 roku - poinformowała dziennikarzy prezes Ferro Aneta Raczek.

"Jesteśmy po zakończeniu I kwartału, który pozwala nam bardzo optymistycznie patrzeć na cały rok" - powiedziała Raczek.

Dodała, że wynik za 2009 rok, był zbliżony do wyniku z 2008 roku.

"Trzeba pamiętać, że zakończyliśmy pewną działalność. Jeśli mówimy o działalności kontynuowanej, to wynik był dużo lepszy" - powiedziała.

Raczek potwierdziła, że spółka nie zarekomenduje wypłaty dywidendy z zysku za 2009 rok.

"Nie wykluczamy powrotu do wypłaty dywidendy od 2010 roku" - powiedziała.

Prezes Ferro poinformowała, że spółka poszukuje nowych rynków zbytu.

"Mamy kilka nowych rynków na celowniku, myślimy o Europie Zachodniej. Na razie rozpoznajemy rynki, niedługo zdecydujemy o modelu dystrybucji" - powiedziała.

Zdaniem prezes Ferro, na rynku armatury można zaobserwować ożywienie.

Akcje producenta armatury Ferro wzrosły na otwarciu w pierwszym dniu notowań o 24,52 proc. do 13,2 zł.

Około godziny 11.55 akcje Ferro wzrastały o 18,86 proc., do 12,60 zł, a prawa do akcji rosły o 18,58 proc., do 12,57 zł.

Oferta Ferro obejmowała 3 mln akcji istniejących oraz 1 mln akcji nowej emisji serii C. W transzy detalicznej oferowanych było 600 tys. akcji serii C, a w transzy instytucjonalnej 400 tys. akcji serii C oraz 3 mln akcji istniejących.

Stopa redukcji zapisów w transzy inwestorów indywidualnych w ofercie Ferro wyniosła 79,18 proc.

Cena emisyjna akcji wynosiła na 10,60 zł.

Oferta publiczna spółki wyniosła 42,4 mln zł. Z nowej emisji Ferro pozyskało 10,6 mln zł brutto, które zamierza przeznaczyć na zwiększenie kapitału obrotowego i inwestycje informatyczne. Debiut giełdowy spółki planowany jest 14 kwietnia 2010r.

Grupa Ferro zajmuje się produkcją i sprzedażą armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej pod własnymi markami (Ferro, Weberman) oraz pod markami klientów grupy. Ferro jest również przedstawicielem na rynku polskim włoskich producentów Caleffi i Cimm. (PAP)

pam/ gor/

Źródło artykułu:PAP
budownictwogiełdaspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)