Trwa ładowanie...

Finansowe zwyczaje Polaków: oszczędzamy na większe wydatki, umiemy korzystać z promocji

Wydatki gwiazdkowe czy wakacyjne nie zaskakują statystycznego Polaka, bo są planowane z odpowiednim wyprzedzeniem. .Polacy to świadomi konsumenci, odporni na chwilowe pokusy, wię jesteśmy dla marketingowców trudnym orzechem do zgryzienia.

Share
Finansowe zwyczaje Polaków: oszczędzamy na większe wydatki, umiemy korzystać z promocjiŹródło: Fotolia
d400d5b

Zwyczaje zakupowe Polaków bada Santander Consumer Bank. Z najnowszego raportu z serii "Polaków portfel własny" wynika, iż nie ma pory roku, która nie stanowiłaby wyzwania dla budżetów domowych.

Jak podał Santander Consumer Bank, z danych uzyskanych na potrzeby serii raportów "Polaków portfel własny" wynika, iż nie ma pory roku, która nie stanowiłaby wyzwania dla budżetów domowych.

"W konsekwencji polskie rodziny muszą być oszczędne nie tylko w październiku, który od dziesięcioleci obchodzony jest jako miesiąc oszczędzania. Zdecydowana większość z nas stara się pokrywać nawet znaczące, sezonowe wydatki z bieżących dochodów – najczęściej kosztem rezygnacji z różnych konsumpcyjnych planów, nawet przez kilka poprzedzających miesięcy" – czytamy.

Obejrzyj: 5600 Żabek już w Polsce. Dziennie dochodzą dwie nowe

Wiosną budżety domowe muszą udźwignąć wydatki związane ze świętami wielkanocnymi, planowanymi wakacjami, wymianą samochodu czy uroczystościami rodzinnymi, takimi jak wesele czy komunia. Największy wydatek nadchodzi jednak po zimie, kiedy aż jedna czwarta Polaków inwestuje pieniądze w remont mieszkania.

d400d5b

Większe oszczędności konsumujemy też latem – ponosimy wówczas koszty wakacji i kompletujemy wyprawki szkolne. Z danych Santander Consumer Banku wynika, że 14 proc. rodziców oszczędza na ten cel z wyprzedzeniem przez kilka miesięcy. "Z wyprzedzeniem o takich wydatkach muszą myśleć w szczególności rodzice o niższych dochodach lub mający na utrzymaniu większą liczbę dzieci. Co piąty Polak (21,1 proc.) deklarował też, że z dużym wyprzedzeniem przygotowuje się do wydatków wigilijnych" - czytamy.

Z deklaracji Polaków wynika, że jako społeczeństwo nie jesteśmy podatni na promocje.

- Prawie połowa z nas deklaruje, że korzysta z promocji wyłącznie wtedy, gdy przeceniony został produkt, którym byliśmy zainteresowani już wcześniej. Z kolei 18,5 proc. ankietowanych celowo wybiera te artykuły, na które jest aktualnie zniżka, kierując się chęcią obniżenia codziennych wydatków – mówi cytowana w komunikacie rzeczniczka prasowa Santander Consumer Banku Anna Kula.

d400d5b

Najczęściej oszczędności dzięki promocjom nie przekraczają 100 zł w skali miesiąca (42,4 proc. wskazań). Osób deklarujących oszczędności przekraczające 300 zł było 6,6 proc.

Bardziej oszczędne są kobiety – i to nie tylko przy okazji codziennych zakupów, lecz również gdy przychodzi do nabycia znacznie droższych towarów.

"Inwestując w nowe auto, panie częściej od panów biorą pod uwagę długoterminowe koszty jego utrzymania (14,5 proc. wskazań w porównaniu do 12,2 proc. mężczyzn)" – zauważyli autorzy badania.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d400d5b
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d400d5b
d400d5b