Finlandia sprzedała 3 mln skrzynek wódki
Przodujące rynki dla wódki Finlandia to Centralna i Wschodnia Europa, gdzie zanotowano znaczny wzrost popytu na odmiany smakowe tego trunku.
Finlandia Vodka, będąca piątą najsilniejszą marką wódki Premium na świecie, pobiła swój kolejny znaczący rekord, 3 miliony skrzynek rocznej sprzedaży.
_ Od momentu kiedy Brown-Forman przejął całkowitą sprzedaż marki Finlandia Vodka cztery lata temu, rokrocznie notujemy dwucyfrowy wzrost _- powiedziała Maureen Brekka, dyrektor zarządzająca Finlandia Vodka. 23 lata zajęło Finlandii osiągnięcie poziomu miliona rocznie, 12 lat – dwóch milionów i tylko 3 lata na pobicie rekordu 3 milionów.
Finlandia Vodka została nazwana najszybciej rosnącą światową marką alkoholową przez „Spirit Business”, londyński miesięcznik branżowy, po tym jak osiągnięła ponad 19-procentowy wzrost sprzedaży w 2007 roku.
Najbardziej znaczący wzrost firma zanotowała w Centralnej i Wschodniej Europie.
_ Ten wspaniały wzrost we Wschodniej Europie, zwłaszcza w Polsce i Rosji, zawdzięczamy uznaniu klientów dla czystych, naturalnych składników Finlandia Vodka _- dodała Maureen Brekka.
W Rosji Finlandia Vodka wyprzedziła największego krajowego importera wódki sprzedając rocznie ponad 169 tys. dziewięciolitrowych skrzynek Do sukcesu marki Finlandia Vodka przyczynił się również wzrost sprzedaży o ponad 30 proc.wariantów smakowych, w tym nowości, nagradzanej na wielu konkursach wódki Finlandia Grapefruit Fusion.
JS