FoodCare chce pobijać nowe rynki. Po Frugo czas na przeciery i wodę

Przyszedł czas na wejście w nowe segmenty rynku - powiedział na łamach "Pulsu Biznesu" Wiesław Włodarski, prezes Food Care, który w ubiegłym roku, po kilku latach nieobecności na rynku, reaktywował popularną w latach 90. markę napojów Frugo.

Obraz
Źródło zdjęć: © AFP

- Przyszedł czas na wejście w nowe segmenty rynku - powiedział na łamach "Pulsu Biznesu" Wiesław Włodarski, prezes Food Care, który w ubiegłym roku, po kilku latach nieobecności na rynku, reaktywował popularną w latach 90. markę napojów Frugo.
Dziś poszukuje możliwości przejęcia innych firm. Chce wejść w segment przecierów owocowych i wód mineralnych. Zdaniem ekspertów konkurowanie na tych rynkach będzie bardzo trudne.

Jeśli Włodarskiemu uda się rozpocząć produkcję przecierów owocowych, to powalczy o rynek m.in. z Kubusiem. Producentem popularnego soku jest Maspex, z którym FoodCare już od kilku lat rywalizuje na rynku napojów energetyzujących. Także w sądzie, gdzie firmy walczą o prawo do marki Tiger, którą dawniej sygnał swoim nazwiskiem bokser Dariusz Michalczewski.

- Przeciery w butelkach i kartonach - dla dzieci i dorosłych - będą dla nas całkiem nowym segmentem. Nie dołączą do żadnej z już istniejących linii produktów, będzie to zupełnie nowa marka - powiedział dla "Pulsu Biznesu" Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

Zdaniem Piotra Grauera, eksperta firmy doradczej KPMG, rynek przecierów i soków jest już w Polsce nasycony, dlatego konkurowanie z największymi będzie bardzo trudne i kosztowne. Ekspert sugeruje, że firma powinna znaleźć jakąś niszę. Maspex Wadowice zdaje się nie dostrzegać działań konkurenta, choć jak powiedziała Dorota Liszka, rzecznik Maspex Wadowice, nigdy nie jest tak, że karty są do końca rozdane.

FoodCare zamierza także z impetem wejść w segment wody mineralnej. Jak powiedział prezes Włodarski, firma poszukuje możliwych do przejęcia podmiotów w tym sektorze. Cena ponoć nie jest ważna, liczy się potencjał rynkowy. Warto wspomnieć, że od kilku już lat mamy niezmiennych liderów w sprzedaży wody mineralnej. Mają oni ponad 50 proc. udziałów w rynku. Pozostała część przypada na rozdrobnionych lokalnych producentów.

Pieniądze na ewentualnej przejęcia pochodzić mają ze zwiększających się przychodów. W ubiegłym roku wyniosły one 465 mln zł, co oznaczało 10 proc. wzrost wobec roku 2010. Prezes FoodCare zakłada, że w 2012 roku przychody wyniosą aż 820 mln zł.

Wybrane dla Ciebie
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji