Fryzjer, kosmetyczka czy deputat piwny. Tak teraz pracodawcy walczą o pracownika
Karnet to już za mało
Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia dla Benefit Systems, polski rynek świadczeń pozapłacowych jest wart obecnie ok. 11,3 mld zł i w najbliższych latach będzie rósł w tempie ok. 0,5 mld zł rocznie.
Obecnie pracodawcy przeznaczają na jednego pracownika z tego tytułu blisko 1250 zł rocznie i kwota ta z roku na rok jest coraz wyższa.
W 2017 roku najpopularniejszym rodzajem takiego świadczenia były karnety sportowe. Często jest to także prywatna opieka medyczna. Jednak coraz częściej tego typu bonusy to już za mało, a pracodawcy muszą solidnie się wysilić, by przyciągnąć uwagę kandydatów do pracy na coraz bardziej wymagającym rynku.
Przykłady?
Fryzjer, manicurzystka lub psycholog świadczący usługi pracownikom w miejscu zatrudnienia. Deputat piwny lub zwrot kosztów wesela, a nawet urlop okolicznościowy na... każde urodziny.
Pomysłów pracodawcom nie brakuje. Zobaczcie, jak wabi się dziś pracowników.