9. Tesco (supermarkety)
Miejsce dziewiąte z 72,54 punktami zajmują supermarkety Tesco. To gorszy wynik niż w poprzednim rankingu o 0,19 pkt. Z tego powodu sieć spadła w zestawieniu o jedną pozycję.
Brytyjska sieć nie zamierza oddawać pola innym sieciom handlowym i stawia na mocną ekspansję. Tesco chce w Polsce wielokrotnie zwiększyć liczbę swoich sklepów. Szuka 2 tysięcy lokalizacji w niemal 600 miejscowościach. Tylko do 2014 roku Tesco chce mieć w Polsce 600 sklepów różnego formatu (zobacz: Tesco podbije Polskę!).
W ciągu dwóch miesięcy wakacji Tesco otworzyło siedem nowych sklepów w całym kraju: w Białobrzegach, Dąbrowie Tarnowskiej, Kamionkach Kluczborku, Sławnie, Szczecinie i w Żarach.
Dzięki otwarciu nowych placówek zatrudnienie znalazło 300 osób (zobacz: Tesco dało pracę 300 osobom)
. Zgodnie z założeniami, do końca roku sieć będzie otwierać nowe placówki, zarówno w dużych miastach, jak Warszawa, Wrocław czy Kraków, jak i w mniejszych miejscowościach, często liczących poniżej 5000 mieszkańców. Do końca roku pracę w nowych placówkach znajdzie jeszcze ok. 700 osób.