Trwa ładowanie...

Giganci mają powody do obaw. Nadchodzi kryzys fast foodów

Amerykańskie sieci fast food zmagają się od jakiegoś czas z inflacją, a tymczasem na horyzoncie pojawiło nowe zagrożenie dla inwestorów. Jest nim rosnąca popularność leków na odchudzanie — informuje Reuters.

Sieci fast food mierzą się z kolejnym problememSieci fast food mierzą się z kolejnym problememŹródło: Getty Images, fot: Jeremy Moeller
d2i94oh
d2i94oh

Amerykańska branża gastronomiczna mierzy się z ogromnym problemem. McDonald's, czy KFC borykają się ze spowolnieniem ruchu, który wynika z inflacji. Restauracje fast food z obawy przed niekorzystnymi wynikami przestały podnosić ceny, a także wprowadziły dodatkowe promocje.

To może zmniejszyć wzrost marży, który większość sieci prawdopodobnie odnotowała w kwartale lipiec-wrzesień, ze względu na spadające koszty" - czytamy w serwisie Reuters. Jednak na horyzoncie pojawił się kolejny problem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Grozi nam fala bankructw w 2024 r. "Koszty silnie dociskają gastronomię"

Leki na odchudzanie zagrożeniem dla branży fast food

Jak informuje Reuters, niektóre firmy już zaczęły się zastanawiać, jak rosnąca popularność leków na odchudzanie wpłynie na ich wyniki. Według analityków leki hamujące apetyt zmieniają wzorce żywieniowe, a co za tym idzie, szkodzą popytowi na hamburgery i smażonego kurczaka — czytamy w serwisie.

d2i94oh

Analityk BTIG Peter Saleh przekazał w rozmowie z serwisem Reuters, że sieci fast food najbardziej obawiają się, jak leki zmniejszające apetyt odbiją się na wynikach sprzedaży. Tymczasem Walmart poinformował, że nastąpił niewielki spadek spożycia żywności wśród klientów, którzy takie zabiegi stosują.

Mimo wszystko analitycy uspokajają branżę. Zaznaczają, że konsumenci mniej podjadają i zamawiają mniejsze porcje lub mniej deserów, to nadal jest za wcześnie, żeby wysnuwać długofalowe wnioski.

Inflacja w polskich fast foodach

Polacy rezygnują z wizyt w restauracjach z tzw. szybkim jedzeniem — wynika z raportu UCE Research. Przeprowadzili obserwację ruchu w 1,8 tys. restauracjach, które serwują tzw. szybkie jedzenie. Od czerwca do września 2023 r. fast foody łącznie straciły rok do roku 13,3 proc. klientów, nastąpił też spadek liczby wizyt - o 14,1 proc. Gorzej wypadły pizzerie, które odnotowały ponad dwukrotnie mniejszy wynik niż restauracje typu fast-food.

Zmniejszył się także czas, który klienci spędzali w restauracjach i pizzeriach. Platforma UCE Research przeanalizowała zachowania ponad 457,7 tys. konsumentów. Z badania wynika, że spędzili oni w tego typu lokalach średnio nieco ponad 4 godz. Zwiększyła się także liczba wizyt, które trwały krócej niż 10 minut.

d2i94oh

UCE Research wskazuje, że Polacy w wakacje wyraźnie zaczęli oszczędzać na wyjściach do pizzerii i fast foodów. Podwyżki cen w restauracjach są nieuniknione ze względu na panujące warunki ekonomiczne. Z inflacją mierzy się m.in. McDonald's. Pod koniec lipca w swoim sprawozdaniu finansowym sieć wskazała, jak bardzo podrożały produkty spożywcze w 2022 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2i94oh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2i94oh