Trwa ładowanie...

Inflacja zagląda do fast foodów. Liczby dają do myślenia

Polacy rezygnują z wizyt w restauracjach z tzw. szybkim jedzeniem - wynika z raportu UCE Research. Firma przeanalizowała ruch w 1,8 tys. placówkach, w których łącznie straciły 13,3 proc. klientów i 14,1 proc. wizyt rok do roku w okresie od czerwca do sierpnia.

Polacy rezygnują z fast — foodówPolacy rezygnują z fast — foodówŹródło: Adobe Stock, fot: Наталия Кузина
d38kbil
d38kbil

Inflacja w Polsce spadła i w sierpniu osiągnęła poziom 10,1 proc. - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Eksperci banku Santander nie mają wątpliwości, że następny odczyt będzie już jednocyfrowy. Polacy w ostatnim czasie byli zmuszeni do oszczędności, ze względu na rosnące koszty życia, co odczuła branża gastronomiczna, serwująca dania typu fast food - podaje UCE Research.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W sklepach zarabiają więcej niż nauczyciele? "To hipokryzja"

Polacy rezygnują z fast — foodów

UCE Research przeprowadziło obserwację ruchu w 1,8 tys. restauracjach, które serwują tzw. szybkie jedzenie. Od czerwca do września 2023 r. fast foody łącznie straciły rok do roku 13,3 proc. klientów, nastąpił też spadek liczby wizyt - o 14,1 proc. Gorzej wypadły pizzerie, które odnotowały ponad dwukrotnie mniejszy wynik niż restauracje typu fast-food.

d38kbil

Zmniejszył się także czas, który klienci spędzali w restauracjach i pizzeriach. Platforma UCE Research przeanalizowała zachowania ponad 457,7 tys. konsumentów. Z badania wynika, że spędzili oni w tego typu lokalach średnio nieco ponad 4 godz. Zwiększyła się także liczba wizyt, które trwały krócej niż 10 minut.

Drożeje jedzenie w KFC oraz McDonald's

UCE Research wskazuje, że Polacy w wakacje wyraźnie zaczęli oszczędzać na wyjściach do pizzerii i fast foodów. Podwyżki cen w restauracjach są nieuniknione ze względu na panujące warunki ekonomiczne. Z inflacją mierzy się m.in. McDonald's. Pod koniec lipca w swoim sprawozdaniu finansowym sieć wskazała, jak bardzo podrożały produkty spożywcze w 2022 r.

"Spółka podaje, że cena mięsa wołowego była, w porównaniu z rokiem 2021, wyższa o ok. 44 proc., mięsa drobiowego oraz sera o ok. 27 proc., bułek o ok. 30 proc. i frytek o ok. 44 proc. Ogółem, średni wzrost kosztów w 2022 r. wyniósł około 24,6 proc." - podał portal dlahandlu.pl.

d38kbil

Jak pisaliśmy na finanse.wp.pl, w lipcu w galerii Magnolia we Wrocławiu za małą porcję frytek z McDonald's trzeba było zapłacić 8,90 zł, za średnią - 9,70 zł, a za dużą - 9,90 zł. Z kolei za burgery kosztowały jeszcze więcej. Burger McRoyal był w cenie 20,30 zł, Veggie Burger - 20,10 zł, McChicken - 19,40 zł, McCrispy - 20,40 zł, a najpopularniejszy cheeseburger w cenie 6,90 zł.

Drożej jest też w KFC. Jedna z czytelniczek dziennika "Fakt" podzieliła się paragonem z restauracji popularnej sieci fas food. "Paragon grozy" za obiad dla czterech osób opiewał na kwotę 134,92 zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d38kbil
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d38kbil