Grodno chce utworzyć 5 nowych punktów sprzedaży w latach 2015-16
Warszawa, 17.07.2015 (ISBnews) - Grodno przyjęło strategię rozwoju na lata obrotowe 2015-16, która zakłada m.in. utworzenie w Polsce w tych latach kolejnych 5 punktów sprzedaży, podała spółka. Celem strategicznym jest osiągnięcie dominującej pozycji na polskim rynku dystrybucji materiałów elektrotechnicznych.
17.07.2015 17:13
"Na koniec bieżącego roku obrotowego, tj. 31.03.2016 roku, emitent zamierza rozbudować sieć o 3 nowe punkty sprzedaży. Nowe oddziały według planów powinny zwiększyć przychody grupy emitenta o 4 mln zł w bieżącym roku obrotowym" - czytamy w komunikacie.
W bieżącym roku obrotowym Grodno planuje uruchomienie ok. 20 oddziałów opartych o model franczyzowy, podano także.
Jak wskazuje spółka, posiada na magazynie 24 tys. pozycji asortymentowych. Wraz z rozwojem sieci dystrybucji, zamierza rozszerzyć zakres oferowanych produktów. Planowana liczba pozycji asortymentowych na koniec 2016 roku to około 35 tys.
Grodno chce m.in., aby na koniec bieżącego roku obrotowego sprzedaż dla przemysłu miała 15-proc. udział w przychodach (wobec ok. 11% obecnie), sprzedaż nowoczesnego oświetlenia 7,5% (wobec ok. 3,5%), oświetlenia konsumenckiego 2,5% (wobec ok. 1,5%), elektronarzędzi 2% (wobec ok. 0,5%) i fotowoltaiki 5%.
"Emitent zamierza rozwijać sprzedaż produktów pod marką własną Luno. Marka własna została uruchomiona w 2013 roku. Na 31.03.2015 roku na asortyment marki własnej składa się ok. 270 produktów, a udział w sprzedaży ogółem wynosi około ok 1,5%. Do końca bieżącego roku obrotowego, tj. 31.03.2016 roku, emitent planuje zwiększyć ten udział do 5%" - czytamy dalej.
Strategia zakłada także zwiększenie nakładów na rozwój handlu elektronicznego. Docelowo na koniec bieżącego roku obrotowego sprzedaż przez Internet ma odpowiadać za 15% przychodów grupy emitenta. W tym celu Grodno rozbuduje posiadane oprogramowanie o zaawansowany system do zarządzania informacją o produktach i nowoczesne oprogramowanie, bazujące na najnowszych technologiach w obszarze budowania narzędzi handlu elektronicznego w kanale business to business i business to customer.
Grodno S.A. jest jednym z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim. Od 2011 r. spółka jest notowana na rynku NewConnect.
(ISBnews)