Grupa Agory w IV kw.'09 miała 14,9 mln zł zysku netto, powyżej konsensusu (opis)

23.02. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w czwartym kwartale 2009 roku 14,9 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 30,7 mln zł straty netto...

23.02.2010 | aktual.: 23.02.2010 09:08

23.02. Warszawa (PAP) - Grupa Agory miała w czwartym kwartale 2009 roku 14,9 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 30,7 mln zł straty netto w IV kw. 2008 r. Średnia prognoz rynkowych mówiła o 11, 2 mln zł zysku netto.

Zysk operacyjny grupy Agory w IV kw. 2009 roku wyniósł 19,5 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 25,4 mln zł straty. Wynik jest powyżej oczekiwań analityków, bo konsensus zakładał 13,5 mln zł zysku EBIT.

Skonsolidowane przychody Agory spadły w IV kw. 2009 roku do 291,1 mln zł z 336 mln zł w IV kw. 2008 roku i były zgodne ze średnią prognoz rynkowych, zakładającą 293 mln zł.

Narastająco po czterech kwartałach 2009 roku grupa Agory zwiększyła zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej o 63,7 proc. do 38,3 mln zł z 23,4 mln zł zysku w 2008 roku.

Zysk operacyjny grupy Agory w 2009 roku wyniósł 52,9 mln zł wobec 44,6 mln zł rok wcześniej, a przychody spadły o 13,1 proc. do 1,11 mld zł z 1,28 mld zł w 2008 roku.

EBITDA operacyjna Grupy wyniosła 143,9 mln zł, a marża EBITDA operacyjna wyniosła 13,0 proc., czyli wzrosła o 0,9 pkt proc.

Sprzedaż reklam spadła o 20,1 proc. do 732,2 mln zł, sprzedaż wydawnictw spadła o 3,4 proc. do 193,4 mln zł, a sprzedaż Projektów Specjalnych (w tym kolekcji) wzrosła o 26,3 proc. do 79,8 mln zł.

Koszty operacyjne netto Grupy w 2009 roku spadły do 1.057,2 mln zł, czyli o 14,3 proc., a w samym czwartym kwartale 2009 r. obniżyły się o 24,8 proc. do 271,6 mln zł.

"Spadek kosztów w całym 2009 r. jest m.in. efektem programu poprawy efektywności operacyjnej wdrażanego w Grupie od grudnia 2008 r., w tym: zmniejszenia wydatków na reprezentację i reklamę (o 31,2 proc.), niższych kosztów wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników (spadek o 10,2 proc., bez niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych) oraz niższych kosztów usług druku" - podała Agora.

Zgodnie z ogłoszonym w grudniu 2008 roku programem poprawy efektywności operacyjnej, Grupa na bieżąco ogranicza koszty, m.in. poprzez redukcję zatrudnienia.

Liczba wypowiedzeń wręczonych pracownikom Grupy w 2009 roku wyniosła 393, a zatrudnienie na 31 grudnia 2009 roku wynosiło 3.143 etaty i było o 530 etatów mniejsze niż rok wcześniej.

Sprzedaż reklam w "Gazecie Wyborczej" wyniosła 342,8 mln zł (spadek o 29,4 proc.), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 150,4 mln zł (spadek o 1 proc.). Gazeta sprzedawała średnio 370 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł ponad 38 proc. (spadek o 2,5 pkt proc.).

Metro zwiększyło udział w wydatkach na reklamę w dziennikach do prawie 4 proc. Sprzedaż reklam w dzienniku Metro wyniosła 32,2 mln zł i obniżyła się o 13,9 proc. przy spadku wydatków na reklamę w dziennikach o 25 proc.

Przychody z działalności internetowej Agory wzrosły o 10,1 proc. do 84,9 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych Agory wzrosły o 15,3 proc. przy spadku wydatków na reklamę graficzną i e-mail marketing na całym rynku o 2 proc.

AMS zwiększył udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną o 1,3 pkt proc. do 26,8 proc. Przychody Grupy AMS spadły o 11,4 proc. do 168 mln zł przy spadku wydatków na rynku reklamy zewnętrznej o 14 proc.

Przychody segmentu Czasopism wyniosły 92,3 mln zł i obniżyły się o 15,9 proc.

Przychody radiostacji Agory ze sprzedaży reklam spadły o 14,8 proc. do 73,2 mln zł przy spadku rynku o 17 proc.

Na koniec grudnia 2009 roku, Grupa posiadała środki pieniężne w wysokości 278,7 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 124,2 mln zł i 154,5 mln zł zainwestowane w bezpieczne krótkoterminowe papiery wartościowe.

Zadłużenie Grupy wyniosło 94,8 mln zł (Agora spłaciła cztery kwartalne raty linii kredytowej wykorzystanej w ubiegłych latach), a linia kredytowa spółki dostępna do wykorzystania wynosi 200 mln zł.(PAP)

bas/ gor/

Źródło artykułu:PAP
mediagiełdaagora
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także