Grupa Dino chce utrzymać tempo wzrostu sieci w br., stawia na rozwój organiczny
Warszawa, 20.03.2017 (ISBnews) - Dino Polska zamierza w tym roku przynajmniej utrzymać tempo powiększania sieci z ub.r., kiedy otworzyło 117 placówek, zapowiedzieli przedstawiciele spółki. Dino stawia na rozwój organiczny oraz ekspansję sieci na północy i wschodzie Polski.
"Będziemy wychodzić na nowe obszary ze sklepami - kilka-kilkanaście kilometrów od istniejących sklepów. Planujemy rozwój organiczny oraz ekspansję sieci na obszarze północy i wschodzie Polski" - powiedział prezes Dino Polska Szymon Diduch podczas konferencji prasowej.
Dodał, że Grupa zakłada, iż będzie obecna "we wszystkich gminach w Polsce". Podkreślił też, że obecnie nie pracuje nad akwizycjami.
"W 2017 r. zostanie utrzymane przynajmniej tak dynamiczne tempo powstania nowych sklepów, jak w roku 2016 roku" - powiedział także prezes.
Na koniec 2016 r. sieć Dino liczyły 628 supermarketów proximity wobec 511 rok wcześniej i 410 na koniec 2014 r.
Sklepy sieci zlokalizowane są głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów. Dino jest właścicielem większości nieruchomości i gruntów, na których zlokalizowane są sklepy sieci. Grupa chce przekroczyć liczbę 1 200 sklepów do końca 2020 r.
Na koniec stycznia 2017 r. Grupa Dino zatrudniała ponad 10 600 osób.
Spółka podtrzymała dotychczasową strategię odnośnie nakładów inwestycyjnych.
"80% capeksu jest pokrywane przez własne przepływy finansowe i taki model zamierzamy utrzymać" - powiedział dyrektor finansowy Dino Polska Michał Krauze podczas konferencji prasowej.
Grupa Dino nie obawia się wpływu na biznes planowanego ograniczenia handlu w niedziele.
"Niedziela jest dniem o najniższym udziale całej sprzedaży. Nasi klienci przerzucą zakupy w naszej ocenie na inne dni i więcej sprzedamy w sobotę i poniedziałek, piątek. Nie obawiamy się tej regulacji" - ocenił Diduch.
Dodał też, że zamknięcie sklepów na jeden dzień może wygenerować pewne oszczędności kosztów, przy zakładanej zwiększonej sprzedaży w inne dni.
Pierwotna oferta publiczna nie więcej niż 48 040 000 akcji istniejących Dino Polska, stanowiących 49% kapitału, rozpoczyna się dziś od uruchomienia procesu budowy księgi popytu wśród inwestorów indywidualnych.
(ISBnews)