Grupa PZU chce być liderem w trzech segmentach rynku do 2020 r.

Warszawa 28.01.2015 (ISBnews) - Grupa PZU poprzez wdrożenie nowej strategii zamierza wzmocnić pozycję wzmocnić pozycję lidera rynku ubezpieczeniowego oraz osiągnąć pozycję lidera rynków zarządzania aktywami oraz prywatnej opieki medycznej, informuje spółka w nowej strategii na lata 2015-2020.

28.01.2015 09:48

Strategia PZU 3.0 zakłada m.in. przekształcenie PZU w grupę opartą na trzech silnych filarach: ubezpieczenia, zarządzanie aktywami (PZU Inwestycje) i opieka medyczna (PZU Zdrowie), informuje spółka w nowej strategii.

W ubezpieczeniach PZU zakłada udział w rynku majątkowym na poziomie większym niż 35% (PZU i Link4), natomiast udział w rynku życiowym na poziomie powyżej 43% (udział w składce regularnej).

Spółka zakłada, że do 2020 roku udział aktywów klientów zewnętrznych PZU w aktywach rynku TFI ma być większy niż 11,5% (udział aktywów klientów zewnętrznych PZU w aktywach rynku TFI z wyłączeniem aktywów niepublicznych).

Do 2020 roku przychody PZU Zdrowie mają wynosić powyżej 650 mln zł.

Ubezpieczyciel planuje do 2020 roku również pełne wdrożenie cyfrowego modelu operacyjnego. Ma ono polegać na elastycznym dostosowywaniu oferty do warunków i realiów rynku (szybkie zmiany taryf i wdrażanie nowych produktów), wielokanałowej sprzedaży i obsłudze klienta przy pełnej dostępności kanałów elektronicznych dla klienta, pełnej cyfryzacji procesów klienckich oraz zarządzaniu procesowym przy silnym wsparciu systemów workflow.

Grupa kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA (Grupa PZU) jest jedną z największych instytucji finansowych w Polsce, a także Europie Środkowo-Wschodniej. Oprócz działalności ubezpieczeniowej Grupa PZU prowadzi także działalność w zakresie zarządzania otwartym funduszem emerytalnym, funduszami inwestycyjnymi i programami oszczędnościowymi. Aktywa grupy PZU wyniosły 67,72 mld zł na koniec września 2014 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)