Grupa TVN spodziewa się wzrostu przychodów z reklamy TV o 3‑5 proc. w '10 (opis)
13.05. Warszawa (PAP) - Grupa TVN spodziewa się wzrostu przychodów z reklamy telewizyjnej w 2010 roku o 3-5 proc. - poinformował prezes spółki. Wzrost przychodów z reklamy...
13.05.2010 | aktual.: 13.05.2010 12:53
13.05. Warszawa (PAP) - Grupa TVN spodziewa się wzrostu przychodów z reklamy telewizyjnej w 2010 roku o 3-5 proc. - poinformował prezes spółki. Wzrost przychodów z reklamy telewizyjnej grupy TVN ma być większy niż wzrost rynku.
"Widzimy ożywienie na rynku. Aktualny plan to 3-5 proc. w całym roku i to jest ostrożna prognoza" - powiedział dziennikarzom po konferencji Markus Tellenbach.
Wiceprezes TVN Piotr Walter powiedział zaś, że przychody z reklamy telewizyjnej grupy TVN mają rosnąć w 2010 roku ponad wzrost rynku.
"Nieduże wzrosty na rynku reklamy telewizyjnej są możliwe, a my chcemy rosnąć powyżej rynku" - powiedział dziennikarzom Walter.
Walter poinformował też, że w marcu i kwietniu reklamy były wyprzedane w ok. 90 procentach.
TVN podał wcześniej w komunikacie, że przychody reklamowe TVN w 2010 roku wzrosną o wskaźnik jednocyfrowy w przedziale między niskim a średnim, gdyż grupa widzi ożywienie na rynku reklam.
W drugim kwartale grupa oczekuje niskiej jednocyfrowej dynamiki wzrostu telewizyjnych przychodów reklamowych rok do roku.
Grupa TVN zwiększyła w pierwszym kwartale 2010 roku przychody z reklamy telewizyjnej o 2,7 proc. do 264 mln zł, podczas gdy przychody całego rynku w tym okresie zwiększyły się o 0,2 proc. do 790 mln zł.
Według TVN przychody pozostałych stacji w pierwszych trzech miesiącach tego roku spadły o 1,2 proc. do 516 mln zł. Dzięki temu udział TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł w pierwszym kwartale do 33,8 proc. z 33,5 proc.(PAP)
epo/ bas/ gor/