WAŻNE
TERAZ

Fatalne wieści dla reprezentacji Polski. Kontuzja Łukasza Skorupskiego

Grupa Żywiec rośnie w siłę

Pomimo niekorzystnej pogody oraz trudnej sytuacji rynkowej i makroekonomicznej Grupa Żywiec S.A. radzi sobie dobrze. Zyski z pierwszego półrocza są zadowalające, a eksport wzrósł o 12 proc. w stosunku do pierwszej połowy 2012 r.

Obraz
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

W pierwszym półroczu 2013 r. skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,69 mld zł, a skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy Kapitałowej Grupa Żywiec S.A. wyniósł 117 mln zł - tak jak w pierwszym półroczu 2012 r.

- Biorąc pod uwagę trudną sytuację rynkową i makroekonomiczną, a także niekorzystną pogodę w pierwszym kwartale tego roku, wyniki finansowe Grupy Żywiec w pierwszej połowie 2013 r. są satysfakcjonujące - powiedział Xavier Belison, prezes zarządu Grupy Żywiec.

Belison podkreśla, że dobrze sobie radzą kluczowe marki - Żywiec, Warka i Tatra, które zwiększyły swój udział w rynku. Rosnącą popularnością cieszą się też piwa specjalne Grupy Żywiec, m.in. pszeniczny Paulaner i Warka Radler, dostępna w smakach cytrynowym i jabłkowym, która jest najlepiej sprzedającym się piwem w tym segmencie w Polsce.

Cały czas rośnie wartość eksportu piw Grupy Żywiec. W 2012 r. odnotowano 15-proc. wzrost, a w 2013 r. - 12-proc. Grupie Żywiec udało się także zdobyć nowe rynki zbytu, takie jak Korea Południowa, Tajwan, Szanghaj oraz Irak i Chiny.

- Rok 2013 nie będzie łatwy dla branży piwowarskiej ze względu na m.in. późne rozpoczęcie sezonu w wyniku długiej zimy, brak masowych imprez sportowych o skali Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej i utrzymującą się trudną sytuację gospodarczą - sądzi Belison.

Prezes Grupy zauważa, że ekonomiści wróżą gospodarce lekką poprawę, ale jego zdaniem jej pierwsze oznaki raczej nie wpłyną na wyniki branży w tym roku, dla której szczyt sezonu to okres letni. Belison zaznacza, że w drugiej połowie roku Grupa Żywiec będzie nadal koncentrować się na wzmacnianiu kluczowych marek, poprawie efektywności w firmie oraz dostosowywaniu oferty do potrzeb klienta i konsumenta.

Wybrane dla Ciebie
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Przez 9 lat brał zasiłki na fikcyjnych bezdomnych. Wyłudził 2,8 mln zł
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w warsztacie. Płacą 4 tys. zł tygodniowo
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
To koniec znanej księgarni w Poznaniu. Wyprawili stypę
Ile kosztuje węgiel? Oto ceny w skupach przed szczytem sezonu
Ile kosztuje węgiel? Oto ceny w skupach przed szczytem sezonu
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Nowe źródło zarobku dla handlarzy autami. Padł rekord
Fabryka "polskiej whisky" szuka inwestora. Jest warta 106 mln zł
Fabryka "polskiej whisky" szuka inwestora. Jest warta 106 mln zł
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Słynna sieć restauracji w USA wstaje z kolan. Oto nowy plan
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Podpaski zamiast elektroniki. Straty na 90 tys. zł. Sąd wydał wyrok
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Mamy dwóch nowych lottomilionerów. Zarobili po kilkanaście milionów
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat