Grupa Żywiec rośnie w siłę
Pomimo niekorzystnej pogody oraz trudnej sytuacji rynkowej i makroekonomicznej Grupa Żywiec S.A. radzi sobie dobrze. Zyski z pierwszego półrocza są zadowalające, a eksport wzrósł o 12 proc. w stosunku do pierwszej połowy 2012 r.
21.08.2013 | aktual.: 21.08.2013 10:15
W pierwszym półroczu 2013 r. skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,69 mld zł, a skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy Kapitałowej Grupa Żywiec S.A. wyniósł 117 mln zł - tak jak w pierwszym półroczu 2012 r.
- Biorąc pod uwagę trudną sytuację rynkową i makroekonomiczną, a także niekorzystną pogodę w pierwszym kwartale tego roku, wyniki finansowe Grupy Żywiec w pierwszej połowie 2013 r. są satysfakcjonujące - powiedział Xavier Belison, prezes zarządu Grupy Żywiec.
Belison podkreśla, że dobrze sobie radzą kluczowe marki - Żywiec, Warka i Tatra, które zwiększyły swój udział w rynku. Rosnącą popularnością cieszą się też piwa specjalne Grupy Żywiec, m.in. pszeniczny Paulaner i Warka Radler, dostępna w smakach cytrynowym i jabłkowym, która jest najlepiej sprzedającym się piwem w tym segmencie w Polsce.
Cały czas rośnie wartość eksportu piw Grupy Żywiec. W 2012 r. odnotowano 15-proc. wzrost, a w 2013 r. - 12-proc. Grupie Żywiec udało się także zdobyć nowe rynki zbytu, takie jak Korea Południowa, Tajwan, Szanghaj oraz Irak i Chiny.
- Rok 2013 nie będzie łatwy dla branży piwowarskiej ze względu na m.in. późne rozpoczęcie sezonu w wyniku długiej zimy, brak masowych imprez sportowych o skali Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej i utrzymującą się trudną sytuację gospodarczą - sądzi Belison.
Prezes Grupy zauważa, że ekonomiści wróżą gospodarce lekką poprawę, ale jego zdaniem jej pierwsze oznaki raczej nie wpłyną na wyniki branży w tym roku, dla której szczyt sezonu to okres letni. Belison zaznacza, że w drugiej połowie roku Grupa Żywiec będzie nadal koncentrować się na wzmacnianiu kluczowych marek, poprawie efektywności w firmie oraz dostosowywaniu oferty do potrzeb klienta i konsumenta.