Heineken już nie w nazwie Open'era

Piwo Heineken znika z nazwy wydarzenia muzycznego Open’er Festival. Producent - Grupa Żywiec - zdecydowała, że marka nie będzie już sponsorem tytularnym i pozostanie partnerem imprezy w dużo węższym zakresie - czytamy w portalu Wirtualne Media.

Heineken już nie w nazwie Open'era
Źródło zdjęć: © AFP | jerod harris
28

Anetta Gołda, brand PR manager w Grupie Żywiec, poinformowała, że po 11 latach satysfakcjonującej współpracy Alter Art - organizator festiwalu - i Grupa Żywiec w pełni osiągnęli cele zarówno na poziomie biznesowym, jak i wizerunkowym. Podkreśla, że firma zamierza kontynuować tę współpracę, jednak już na innym poziomie, jako sponsor główny festiwalu.

Jak pisze portal Wirtualne Media, nieoficjalnym powodem zerwania takiej współpracy było to, iż browar nie jest zadowolony z faktu, że Open’er Festival w szerszej świadomości funkcjonuje właśnie pod taką nazwą, a człon Heineken jest często pomijany. W efekcie marka miała odnosić mniejsze korzyści wizerunkowe z tej współpracy.

Prawdopodobnie po zawężeniu współpracy Alter Art będzie musiało poradzić sobie z mniejszym budżetem przy okazji organizacji przyszłorocznego festiwalu. Firma jest otwarta na propozycje sponsoringu tytularnego imprezy, ale kwestii finansowych nie komentuje.

Jak zaznacza Stanisław Trzciński, współwłaściciel agencji marketingu muzycznego STX Jamboree, dziennikarz i szef artystyczny Pozytywne Wibracje Festival, kłopotem będzie wieloletnia umowa, bez której trudno o tytularnego sponsora. Może będzie to marka samochodowa, a może inna marka z sektora niezwiązanego bezpośrednio z rozrywką, która zechce zmienić swój wizerunek, zwracając na siebie uwagę spektakularną umową sponsoringową. Uważa, że można raczej wykluczyć zupełnie przypadkowych i egzotycznych marketerów, choćby jedną z sieci supermarketów i dyskontów, bo współpraca z którąś oznaczałaby dla festiwalu stratę wizerunkową, która może przełożyć się na wymierne straty w sprzedaży karnetów, czyli odwrócenie się dużej części wiernych fanów imprezy. Według Trzcińskiego Open’er nie potrzebuje już takiego sponsora za wszelką cenę.

Wybrane dla Ciebie

Kierowcy będą musieli płacić? Parking przy jeziorze może być płatny
Kierowcy będą musieli płacić? Parking przy jeziorze może być płatny
Zamykają kultowy sklep rybny. Pojawiła się kartka. "Tu jest mój dom"
Zamykają kultowy sklep rybny. Pojawiła się kartka. "Tu jest mój dom"
Nowa usługa w popularnym dyskoncie. Nie trzeba szukać banku
Nowa usługa w popularnym dyskoncie. Nie trzeba szukać banku
To był największy sklep sportowy w mieście. Rozbierają go
To był największy sklep sportowy w mieście. Rozbierają go
Paczkomat "zwariował". Kobieta nie mogła odebrać przesyłki
Paczkomat "zwariował". Kobieta nie mogła odebrać przesyłki
Działkowicze siedzą na kapuście. Ceny ROD-ów idą w setki tysięcy
Działkowicze siedzą na kapuście. Ceny ROD-ów idą w setki tysięcy
W Niemczech upadają gospodarstwa rolne. A ma być jeszcze gorzej
W Niemczech upadają gospodarstwa rolne. A ma być jeszcze gorzej
Wynieś z piwnicy. Inaczej zapłacisz nawet 5 tys. zł kary
Wynieś z piwnicy. Inaczej zapłacisz nawet 5 tys. zł kary
Nawet 30 tys. zł kary. Groźna patologia wciąż popularna w Polsce
Nawet 30 tys. zł kary. Groźna patologia wciąż popularna w Polsce
Niemiecka marka odzieżowa upada. Ma sklepy w Polsce
Niemiecka marka odzieżowa upada. Ma sklepy w Polsce
Jak nie dopłacać za bagaż w samolocie? Rozwiązanie jest w markecie
Jak nie dopłacać za bagaż w samolocie? Rozwiązanie jest w markecie
Zakaz w popularnych liniach. Nie wejdziesz na pokład z taką walizką
Zakaz w popularnych liniach. Nie wejdziesz na pokład z taką walizką