Herbapol Lublin planuje akwizycję w celu zwiększenia przychodów o min.100 mln zł
Warszawa, 15.10.2014 (ISBnews) - Herbapol Lublin chce rozwijać się na rynku spożywczym, także poprzez dokonanie - być może już w przyszłym roku - akwizycji, która dałaby spółce minimum 100 mln zł dodatkowych przychodów, poinformował prezes Roman Górny. Spółka chce także kontrolować 20% polskiego rynku produktów dżemowych w najbliższych 5 latach, a już w przyszłym roku wygenerować w tym segmencie 10-15 mln zł dodatkowych przychodów.
"Planujemy wejście w kolejne kategorie rynku spożywczego, także poprzez przejęcia. Pod uwagę bierzemy zarówno joint venture, jak i akwizycję, dzięki której nasze przychody wzrosłyby o co najmniej 100 mln zł" - powiedział Górny "Rzeczpospolitej".
Do zawarcia umowy może dojść w przyszłym roku. Firma prowadzi zaawansowane rozmowy z kilkoma producentami, w tym czarnej herbaty, której nie ma jeszcze w swojej ofercie. Są wśród nich także gracze zagraniczni. Herbapol interesują przede wszystkim Europa Środkowa oraz kraje bałtyckie, podano również w gazecie.
Prezes zapowiedział także, że spółka chce kontrolować 20% polskiego rynku produktów dżemowych w najbliższych pięciu latach. Dałoby to Herbapolowi 2. miejsce na rynku, którego wartość przekracza 370 mln zł. Obecnym liderem jest Agros Nova, właściciela marki Łowicz (ok. 44% udziału).
"W pierwszej kolejności Herbapol chce pokonać aktualnego wicelidera, firmę Stovit, który ma niespełna 7% rynku produktów dżemowych. Daje sobie na to nie więcej niż dwa lata. Natomiast już w 2015 roku dżemy, konfitury i powidła powinny wygenerować 10-15 mln zł dodatkowych przychodów grupy" - czytamy dalej.
Herbapol Lublin jest czołowym producentem herbat smakowych oraz syropów owocowych. W 2013 roku przychody spółki wyniosły 281,7 mln zł. Z tego 180 mln zł pochodziło z jej części spożywczej, a reszta z produktów farmaceutycznych.
(ISBnews)